جانمایی بیش از ۷۰ المان توپیاری در فضای سبز شهر مشهد

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از جانمایی بیش از ۷۰ المان توپیاری در فضای سبز شهر در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید علی اکبر انتظام با اعلام این خبر اظهار کرد: هنر توپیاری در حقیقت هنر مجسمه‌سازی توسط هرس شاخ و برگ درختان یا بوته‌ها است که در سال‌های اخیر به طور گسترده‌ای در شهر مشهد مورد استفاده قرار گرفته است؛ هنری که علاوه بر زیبایی بصری منحصر به فرد می‌تواند ترکیب متفاوتی از انواع فضای سبز در محیط‌های شهری را ایجاد کند.

وی افزود: امسال نیز المان‌های توپیاری مختلفی در اشکال هندسی نظیر کره و مکعب و به شکل حیوانات گوناگون شامل گاو، فیل، قورباغه، لاک پشت، گنجشک، زنبور، مورچه، کفشدوزک، خرگوش، اسب، گوزن و سنجاب در سطح شهر جانمایی شده است.

انتظام تصریح کرد: بیشترین گونه‌های استفاده شده در این المان‌های توپیاری گونه‌های فیلا، فرانکنیا و پومیلا است که بر اساس فرآیند خاصی در شرایط گلخانه‌ای بر روی سازه‌های طراحی شده در درون گلخانه‌ها رشد می‌یابند و پس از چند نوبت هرس و رسیدن به کیفیت مطلوب به فضاهای شهری منتقل می‌شوند.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در بهار امسال در چهار نقطه از شهر مشهد شامل میدان قائم، میدان جانباز، میدان احمد آباد و میدان راه آهن به طور ویژه‌ای از المان‌های توپیاری استفاده شده است.

کد خبر 483224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.