نکات مؤثر در پیشگیری سرقت از منزل چیست؟

در ایام نوروز لازم است شهروندان به نکات ایمنی در مورد سرقت از منزل یا محل کار دقت کنند تا سرقت از این اماکن کاهش یابد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، بهتر است شهروندان نکات ایمنی مراقبت از منزل یا محل کار را در ایام نوروز رعایت کنند تا کمتر شاهد سرقت از این اماکن باشیم در این زمینه توجه به نکات زیر می‌تواند موثر باشد.

۱- از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند بگذارید. درب و پنجره‌ها را قبل از ترک منزل کنترل کنید، از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کنید.

۲- قفل‌های سوییچی را با نصب لوله در اطراف توپی آن محافظت کنید، از قرار دادن کلید منزل در محل‌هایی مانند زیر جای کفشی، روی درب و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید. در صورت امکان در هنگام مسافرت سعی کنید منزلتان را به افراد مورد اعتماد بسپارید تا سرکشی کنند.

۳- قبل از خروج از منزل نسبت به قفل بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب‌های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل و از لامپ‌های تایمر دار به جای روشن گذاشتن لامپ استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر روی دیوارها و پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند (دریچه کولر و غیره) حفاظ محکم و مقاوم وصل کنید.

۴- اگر افرادی به عنوان مأمور نیروی انتظامی و یا دیگر سازمان‌های دولتی به درب منزل شما مراجعه کردند، کارت شناسایی مطالبه و در صورت مشکوک بودن به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید. شب‌ها کلیه درب‌های ورودی ساختمان را قفل کنید، در صورت امکان از دزدگیر و سایر سیستم‌های هشدار دهنده در منازل استفاده کنید.

۵- زنگ‌های بی‌وقت و بی‌مورد تلفن منزل خود را زنگ خطر تلقی کنید، سعی کنید حتی‌الامکان افراد ناباب و سابقه دار که در همسایگی منزل یا مغازه شما سکونت دارند از عدم حضور طولانی مدت شما مطلع نشوند.

۶- شماره سریال لوازم برقی و با ارزش منزلتان را یادداشت و در جای مطمئن نگهداری کنید تا در هنگام وقوع سرقت پس از کشف تحویل آنها به شما آسان باشد و از سایر اموال که شماره سریال ندارند عکس بگیرید.

۷- در هنگام خرید منزل، تخلیه مستأجر، اتمام کار ساختمانی و غیره نسبت به تعویض قفل‌ها اقدام کنید. به کارگر و خدمه خود اجازه ندهید افراد ناشناس را به عنوان دوست یا همشهری به منزل یا محل کار شما بیاورند، نسبت به تماس تلفنی افراد ناشناس که با خبر ناگوار منجر به خروج شما از منزل می‌شوند حساس باشید و ابتدا از صحت آن مطمئن شوید.

۸- اعضای خانواده خود را توجیه کنید افرادی را که در غیاب شما به درب منزل مراجعه و خود را از دوستان معرفی و یا خبرهای ناگوار تصادف و غیره داده تقاضای پول و یا اجناس دیگر می‌کنند، جدا خودداری کنید.

۹- به افراد مسن و کودکان خود آموزش دهید در هنگامی که به صورت تنها در منزل حضور دارند از باز کردن درب بر روی افراد ناشناس خودداری کنند، از قرار دادن چهارپایه، نردبان و نظیر آن در کنار دیوار و حیاط منزل جداً خودداری کنید.

۱۰- استفاده از نگهبان مطمئن و نصب درب‌های ریموت دار و نرده کشی دیوار حیاط و پنجره‌های طبقات پایین و نصب درب‌های ضد سرقت یا نرده آکاردئونی و نصب دوربین در زوایای مختلف مجمتع‌های مسکونی تأثیر زیادی در پیشگیری از سرقت دارد.

۱۱- حساسیت همسایگان در تردد افراد غریبه در محل سکونت و مشارکت همگانی در حفظ امنیت و حراست از اموال یکدیگر و همکاری با پلیس و نگهبان محله، بسیج و … در افزایش ضریب امنیت تأثیرگذار است.

کد خبر 483213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.