الزام ثبت اطلاعات لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت، گفت: ثبت اطلاعات برای گروه کالایی لوازم خانگی، برقی و الکترونیک در سامانه جامع تجارت الزامی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت صمت، کیوان گردان با اشاره به مشمولیت تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به کالاهای لوازم خانگی از تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ و به منظور شفافیت شبکه توزیع و قابلیت رصد کالاهای لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی در زنجیره تجاری کشور، افزود: تمامی فعالین تجاری در این حوزه کاری ضروری است نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir اقدام کنند.

وی اضافه کرد: فروش کالاهای یاد شده تنها به اعضای زنجیره تأمین (تمام اشخاصی که از مرحله تولید / واردات کالا تا تحویل آن به مصرف کننده نهایی در امر خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهای مشمول فعالیت می‌کنند) مجاز است و مشخصات آنها باید در سامانه جامع تجارت ثبت و مورد تأیید قرار گرفته باشد.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه خرید یا فروش کالاهای مشمول از طریق فضای مجازی نیز مشمول رعایت ضوابط تعیین شده می‌باشد، تصریح کرد: اتحادیه‌های مربوطه در این خصوص باید نسبت به اطلاع رسانی برای صاحبان این مشاغل جهت ثبت نام و اخذ نقش تجاری در سامانه جامع تجارت، اقدام کنند.

گردان تاکید کرد: در صورت عدم ثبت نام و عدم رعایت ضوابط مذکور از سوی فعالین تجاری در این حوزه علاوه بر عدم صدور یا تمدید پروانه کسب، کالاهای موجود در واحدهای تجاری این اشخاص مشمول عرضه خارج شبکه بوده و جرایم مرتبط با تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعمال خواهد شد.

کد خبر 483196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.