اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

هفته ای که گذشت با انتشار اخبار و رویدادهای اقتصادی بسیا ی همراه بود که از جمله آن می توان به اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت و بازگشایی بازار بورس از روز شنبه ( ۷ فروردین) اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس از بازار روز یکشنبه یکم فروردین ماه تا روز چهارشنبه ۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ طبق روال تعطیلی‌های رسمی کشور، تعطیل است. پنجشنبه ۵ فروردین و جمعه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز طبق قانون همیشگی تعطیل است و بنابراین اولین روز کاری بورس شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ است.

یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ دومین روز کاری بورس در سال جدید و دوباره دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ به دلیل سالروز ولادت حضرت قائم (عج) و تعطیل رسمی، بورس نیز تعطیل است.

سه شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ بورس معاملات خود را از سر خواهد گرفت.

با وجود آنکه بازار سرمایه از مردادماه سال گذشته همانند ماه‌های ابتدایی روندی صعودی نداشته و بر مدار نوسان یا کاهش بوده، تعداد کدهای بورسی صادر شده همچنان چشمگیر بود.

مردم کدام استان‌ها بیشترین و کمترین ورود به بورس را داشتند؟

آمارها حاکی است که تا سال ۱۳۹۱ معادل شش میلیون و ۴۸۸ هزار کد، تا سال ۱۳۹۲ معادل هفت میلیون و ۳۶۲ هزار کد، تا سال ۱۳۹۳ معادل هفت میلیون و ۹۹۶ هزار کد، تا سال ۱۳۹۴ معادل هشت میلیون و ۸۴۱ هزار کد، تا سال ۱۳۹۵ نیز ۹ میلیون و ۳۴۸ هزار کد، تا سال ۱۳۹۶ معادل ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار کد، تا سال ۱۳۹۷ معادل ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار کد و تا سال ۱۳۹۸ نیز ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی صادر شده است.

بر این اساس، کدهای بورسی صادر شده تا اواسط اسفند ماه ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار کد بوده که نسبت به سال ۱۳۹۸، ۲۵ میلیون و ۱۳۵ هزار کد افزایش یافته است.

البته بخشی از کدهای بورسی صادر شده متعلق به مشمولین سهام عدالت است که با توجه به آزادسازی این سهام نیاز بود سجامی شوند و کد بورسی دریافت کنند.

تعداد نفرات سجامی شده در خراسان رضوی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر و در قم نسبت به استان‌های دیگر کمتر بوده است. تهران نیز با ۴۹۹ هزار و ۴۸۲ کد، در رتبه دوم قرار دارد.

زمان واریز دومین مرحله سود سهام عدالت اعلام شد

محمدعلی دهقان دهنوی اظهار کرد: دومین مرحله سود سهام عدالت قبل از ماه رمضان واریز می‌شود.

وی تلاش سازمان بورس را در جهت تجمیع سود شرکت‌ها دانست و افزود: در نتیجه مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان و در نهایت، همین ماه پرداخت می‌شود.

البته شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) روز پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹ در اطلاعیه‌ای، از پرداخت ۵۰ درصد از سود سهام عدالت سهامداران در آستانه سال نو خبر داد و اعلام کرد: در این مرحله ۵۰ درصد سود به هر سهامدار در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شده است.

بر اساس این اطلاعیه، پرداخت سود به هر سهامدار روش مستقیم، منوط به تملک وی نسبت به سهام شرکت سرمایه پذیر در روز برگزاری مجمع عمومی آن شرکت بوده و به تناسب آن میزان سهم، سود مقرر پرداخت می‌شود.

همچنین، پرداخت سود به هر سهامدار روش غیرمستقیم نیز منوط به آن است که سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی را تا ۲۵ اسفند سال جاری در تملک خود داشته و نسبت به فروش آن اقدام نکرده باشد.

سال ۹۶، آغازی برای شروع پرداخت سود سهام عدالت

بعد از چند سال، انتظار سهامداران به سر رسید و در سه سال اخیر سود شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت دریافت و در مجموع مبلغی به ارزش ۱۲۷ هزار میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت واریز شد.

سود سال ۹۵ سهام عدالت که به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان بود در سال ۱۳۹۶ به حساب مشمولان این سهام واریز شد، این روند در سال‌های بعد با افزایش درصد سود ادامه‌دار بود و تاکنون تا سود سال ۹۷ به حساب این افراد واریز شده است.

طبق آمار ارائه شده سود پرداختی سال ۹۶ برای مشمولان سهام عدالت به مبلغ ۱۷۵ هزار تومان و سود مالی سال ۹۷ رقمی حدود ۲۰۵ هزار تومان بود که به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر واریز شده و این موضوع حاکی از افزایش بیش از ۱۶ درصدی سود نسبت به سال ۹۶ است.

نحوه دریافت سود سهام عدالت

در کنار سهامدارانی که در سه سال اخیر سود سهام خود را دریافت کردند، افرادی هستند که به دلیل عدم ارائه شماره شبای بانکی سودی به حساب آنها واریز نشده است، در این زمینه سازمان خصوصی‌سازی بارها نسبت به وضعیت سود سهام این افراد اظهارنظر و اعلام کرده است، مشمولانی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده‌اند پول آنها محفوظ و با ارائه شماره شبا سود به طور کامل به حساب این افراد پرداخت خواهد شد.

این افراد می‌توانند از طریق ثبت نام در سامانه سجام www.sejam.ir شماره حساب خود را اعلام کرده یا از طریق مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir مشخصات حساب خود را تکمیل کنند.

شماره شباهای بانکی اعلامی مشمولین سهام عدالت پس از استعلام از بانک مرکزی و اخذ تاییدیه در سامانه درج و در لیست واریزی سود سهام عدالت قرار می‌گیرد.

براساس آمار ارائه شده تعداد کل سهامداران عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر است و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فقط دارای برگه‌های ثبت‌نام اولیه هستند اما به دلیل عدم تکمیل ثبت‌نام در سامانه‌های معرفی شده جزو سهامداران محسوب نمی‌شوند.

کد خبر 483172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • خسرو GB ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    10 1
    کدام سود خانواده من ۴ نفراست برای یکنفرمان واریز شد یک نفر دیگمون خنده دار وتاسف بار این بود پیام واریز اومد اما پولی به کارت ریخته نشدوبرای دونفر دیگمون اصلا واریز نشد.این درحالیست که هم احراز هویت شدیم وهم سهم یک میلیونی مثلا داریم.تاکی میخوایید به مردم دروغ بگید وسرشون شیره بمالید چرا باید پیامک واریز بیاد اما پول واریز نشه اون چندرقازی هم که بنابود واریز کنید با این خدعه بالاکشیدید
  • جواد IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    4 0
    مال مرحله او واریز نشده برا من اخه هرجا هم میری درست جواب ادمو نمیده ممنون میشم رسیدگی کنید بانک ملت
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    4 2
    من سودسهام عدالت سالهای قبل یعنی اززمان اولین پرداخت سودراتاسال99دریافت نکردم باید چکارکنم لطفا راهنمایی کنید
  • F IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    9 0
    مگه قرار نبود برای برگه های یک میلیونی ۲۰۰ واریز کنن .چرا ۹۸ تومن ریختن .بقیش تو جیب کی میره .چرا این همه بی نظمی .
  • محمود IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    17 2
    چرا الکی چرت و پرت میگید به ما تا حالا سه دفعه سود سهام عدالت داده اند؟ اون هم دفعه ای ۷۰ تومان ۱۵۰تومان کجا بود ۲۰۰ کجا رفت
    • ناشناس IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      3 0
      خوشبحال شما که همون ۷۰تومن هم دادنتون ماکه یک هزاری هم ندیدیم
  • حسین IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 5
    ممنون
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    2 0
    سلام پس تکلیف جاماندگان سهام عدالت چی شد، وکسانی که دارای برگه ی سهام عدالت هستند ولی هنوز مشمول دریافت سهان نشدند
  • محمد حسینی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    5 3
    سلام شرمنده ولی مبلغ اعلام شده برای پرداخت سود سهام عدالت با مبلغی که دریافت میکنیم یکی نیست چرا؟؟؟
  • Alimajd IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    5 0
    چرا سود سهام من واریز نشده
  • سهیل سلمانی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    2 4
    باسلام من سهام یک ملیونی دارم و چیزی از سهامم رانفروختم وتا پارسال برام واریز میشد ولی تو مرحله اول هیچ سودی به من واریز نشده؟ خواهش تو مرحله دوم واریز کنید ممنون میشم، عیده نیاز داریم شدید، مرسی، سهیل سلمانی، بانک ملی
  • علی زارع زادگان IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    3 0
    ب نظرتون با این پول میتونم فرار کنم برم کانادا
    • داوود IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
      2 1
      اره برو با این پول میتونی کلی خوش گذرونی کنی اونجا خخخخخخ واسه ماهم سوغاتی بیاری
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    2 0
    اگر بنده جای وزیر اقتصاد بودم کاری میکردم که مردم برای خرید سهام شبها برن پشت درب تالار بورس برای صبح نوبت بگیرن دنا بتونن سهام بخرن
  • زهرا IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    2 0
    برای من سود سهام ریخته شده ولی پولی به حسابم نیامده چکار باید کنم
  • ناشناس IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 1
    کدوم سود هیچ سودی به ولله قسم برای ما واریز نشد اینا همه دروغه
  • سلام من سجام انجام دادم سهام فروختم مرحله دوم ولی IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    3 1
    سلام سهام مرحله دوم فروختم فقط۶۰ تومن به حسابم ریخته شده مگه بقیه پول کجا ست شما وعده داده خردخردپول نریزدبه حساب مردم چرا الان کل سهام‌فروخته شده پول واریزنمی کنید
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    4 0
    سلام خواهشا پول سهام مرحله دوم به حسابم ریخته بشه من سهام فروختم ۳۰درصددوم لطفا سجام انجام دادم نیازپول دارم خواهشا
  • طاهر IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    1 0
    باش تا صبح صادقت بدمد*** که این هنوز از نتایج سحر است
  • رضا FR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    خوبه
  • فری IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 0
    بابا عجب مردمو مسخره کردن اون همه صف بکش سهامتو آزاد کن آخرشم هیچ فرقی نداره با اون کسی که آزاد کرده یا نه واقعا کهدبرا هر نفر ۳۰ هزار مایه شده
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 0
    سلام سهام من یک میلیونی و هنوز سودش واریز نشده لطفآ بررسی و اقدام نمایید ممنون.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 2
    خیلی ممنون سود بدین من برم به گونی برنج هندی بخریم،،
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      1 0
      من دادم پسرم بنزین زد موتورش یک ماه هی میگن کمک رمضان
  • غضبان الفتی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 0
    جناب اقای دهنوی خیلی ازافرادزندانی ازپشت میله های زندان چشم وگوش دوخته اندبه اینکه بورس بازشودوسهام دولت تدبیروامیدبفروشن ومقدارناچیزی جهیزیه برای دختران دویاسه سال عقدشده خودراتامین کنن خداررایادکن وهمتی کن.یاعلی....
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 0
    چراپول فروش سهام عدالت واریزنمکنید چرامردم مسخره میکنید مگه قرار نبود ۳۰درصدفروش سهام واریزکنید چراتیکه تیکه واریزمیکنید مگه ایران مادرفقر بسرمیبره گناه ملت چیه
  • حسین. اسدی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 2
    بسیار مطالب جالب. است
  • Nazanin IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    برای من واریز نشد چرا نشد؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 0
    بابا چرا مردم بااین گرونیها فلج کردین بفکر کارگرایه بدبخت نیست کسی یک چندرقاز میخاین وارریز کنین انقد وعده وعید میدین که مروم بیزاربشن بیخیال بشن نمیدین رک روراست بگین نمیدیم چرا مسخره میکنین
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      0 0
      من سال ۹۵و۹۶ سودشو نگرفتم اونم کلی میدن
  • توکلی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام دوسوال دارم گفتی بقیه سهام تا قبل از ماه رمضان به حساب ریخته می شود پس چی شد سوال دوم کسانی که اصلا نا سهام ندارند و مشخصاتشان وارد سیستم نشده راهکاری دارید چون پسرم سهام ندارد ممنونم