توافق سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل برای کمک به پناهجویان

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و آکادمی بین المللی فقه اسلامی (IIFA) از نهادهای سازمان همکاری اسلامی (OIC)، یک تفاهم‌نامه پنج ساله با هدف حمایت از پناهندگان آسیب پذیر در سراسر جهان امضا کردند.

به گزارش ایمنا، این تفاهم نامه توسط دکتر کوتوب مصطفی سانو (Koutoub Moustafa Sano)، دبیرکل IIFA و خالد خلیفه، مشاور ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در امور خیریه اسلامی به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه، IIFA با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای گسترش شبکه خود در کشورهای OIC همکاری خواهد کرد تا به کاهش مشکلات آوارگان کمک کند.

مصطفی سانو، در مراسم امضای این توافق‌نامه که به صورت مجازی انجام شد، اظهار کرد: این همکاری فرصتی جدید برای پیوستن به کار بشردوستانه عظیم آژانس پناهندگان سازمان ملل است. این نقطه عطف ادامه کار ما با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در تلاش برای حمایت از پناهندگان آسیب پذیر است.

وی افزود: ما همیشه از مسلمانان می‌خواهیم که با استفاده از زکات و صدقه خود از پناهندگان حمایت کنند. به یقین، حمایت از تلاش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل تا زمانی که حتی یک پناهنده در سراسر جهان وجود نداشته باشد، ادامه خواهد یافت.

خالد خلیفه هم گفت: ما در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان UNHCR می‌خواهیم از همکاری طولانی مدت IIFA و تعهد بی دریغ آنها در حمایت از فعالیت‌های صندوق زکات پناهندگان کمیساریای عالی پناهندگان کمال تشکر و قدردانی داشته باشیم. زکات و صدقه و دیگر اشکال خیریه اسلامی به طور بالقوه برای کمک به پرداختن به مسائل بشردوستانه از جمله بحران پناهندگان نقش مهمی دارد.

از سال ۲۰۱۹، صندوق زکات پناهندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از زکات و صدقه برای تحول در زندگی آسیب پذیرترین آوارگان جهان در کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

منبع: ایکنا

کد خبر 483153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.