دستگیری قاتل فراری پس از ۳ سال

کشف کالای قاچاق، دستگیری کلاهبردار متواری، انهدام باند سارقان با ۳۱ فقره سرقت، کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر، دستگیری سارقان خودرو، به دام افتادن قاتل فراری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس قرارگاه نوروزی شهید مهدی سلماسی پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۴۷۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و احتکاری در سطح کشور خبر داد.

محمدرضا مقیمی گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و در عمل به شعار سال جدید "تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها" کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید داخل از طریق ادامه طرح تشدید مبارزه با جرایم اقتصادی، قاچاق و احتکار، با انجام اقدامات خاص پلیسی به صورت نامحسوس در ۴۸ ساعت گذشته موفق به کشف مقدار قابل توجهی کالای قاچاق و احتکاری در سطح کشور شدند.

وی افزود: کارآگاهان در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع کالا، انواع کالای قاچاق و احتکاری از قبیل لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات رایانه و تلفن همراه، اقلام پزشکی و دارو، لوازم یدکی خودرو، پوشاک به همراه انواع احشام و طیور و سوخت را کشف کردند.

رئیس قرارگاه نوروزی شهید مهدی سلماسی پلیس امنیت اقتصادی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کلی کالاهای مکشوفه را بیش از ۴۷۴ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص ۱۳۴ خودرو متعلق به متهمان توقیف و ۲۴۰ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری کلاهبردار متواری

رئیس پلیس بین الملل ناجا از دستگیری کلاهبردار میلیاردی خبر داد و گفت: با اعلام مقامات قضائی مبنی بر اینکه فردی به اتهام کلاهبرداری هم اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار مأموران پلیس بین الملل ناجا قرار گرفت و متعاقباً اعلان قرمز وی در سطح بین الملل صادر شد.

هادی شیرزاد در تشریح جزئیات این خبر افزود: این متهم با تأسیس یک شرکت صوری در زمینه صدور ویزا، اخذ اقامت با ترغیب هموطنان جهت سرمایه گذاری در آن شرکت، بیش از ۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و متواری شده بود.

وی اضافه کرد: این پرونده با بیش از ۶۰ شاکی به مراجع قضائی ارجاع و جهت رسیدگی در دستور کار قرار گرفت.

شیرزاد با اشاره به تلاش مأموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: متهم پس از بازداشت برای ادامه روند رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

انهدام باند سارقان با ۳۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری اعضای باند سه نفره سرقت منزل با ۳۱ فقره سرقت و دو مالخر در شهرستان اهواز خبر داد.

سید محمد صالحی بیان کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید، در اهواز موضوع در دستور کار پلیس آگاهی خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی پایگاه غرب اهواز با کار اطلاعاتی باند سه نفره سابقه‌دار سارقان منزل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به بازسازی ۳۱ محل از صحنه‌های سرقت با حضور سارقان، ادامه داد: مأموران پلیس با کار تخصصی ۲ نفر مالخر را نیز در این ارتباط دستگیر کردند.

صالحی با بیان اینکه مقداری لوازم منزل از مخفیگاه سارقان کشف شد گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تکاوران پلیس استان با متلاشی کردن یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی، پنج قاچاقچی را دستگیر و ۲ تن و ۳۸۵ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

احمد طاهری اظهار کرد: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سیب و سوران، ایرانشهر و سرباز با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی مبنی بر قاچاق محموله سنگین مواد مخدر، از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور دست یافتند.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر، پس از چند شبانه روز تلاش گسترده میدانی و رصد مناطق سخت گذر، سرانجام شب گذشته اعضای این باند بزرگ قاچاق را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ و ۲ دستگاه وانت تویوتا در حال جابه‌جایی محموله سنگین مواد مخدر در یکی از محورهای فرعی سیب و سوران بودند، شناسایی و آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از طی مسافتی در یک منطقه کوهستانی اعضای این باند مسلح قاچاق مواد مخدر در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و درگیری مسلحانه آغاز شد.

دستگیری سارقان سابقه‌دار خودرو

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سارق سابقه‌دار خودرو و ۲ نفر از همدستانش خبر داد و گفت: کارآگاهان پس از دستگیری اعضای باند، دو دستگاه خودروی مسروقه از مخفیگاه آنان کشف و توقیف کردند.

سعید مجیدی افزود: اواخر آبانماه سال گذشته یک فقره پرونده سرقت خودرو وانت مزدا از کلانتری ۱۲۷ نارمک به دادخواهی مرد جوانی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل شد.

وی اظهار کرد: محتویات پرونده حکایت از آن داشت شاکی خودرو را در مقابل منزلش در محدوده نارمک پارک و در زمان مراجعه متوجه می‌شود که خودرو به سرقت رفته است.

مجیدی خاطرنشان کرد: کارآگاهان با آغاز تحقیقات پلیسی خود متوجه می‌شوند خودروی مسروقه در بزرگراه پردیس تردد داشته است که با انجام اقدامات پلیسی چهره سارق به دست می‌آید.

به دام افتادن قاتل فراری پس از ۳ سال

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "سیب و سوران"، عامل قتل مسلحانه مرد سیب سورانی پس از ۳ سال فرار به دام افتاد.

احمد طاهری اظهار کرد: در آبانماه سال ۱۳۹۶ در پی قتل مسلحانه جوانی ۲۶ ساله، در یکی از روستاهای شهرستان سیب و سوران موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی شهرستان سیب و سوران با حضور در محل قتل و تحقیقات گسترده میدانی، عامل این جنایت را شناسایی و مشخص شده که این فرد به دلیل یک سری اختلافات قبلی طی یک نزاع این جوان را با شلیک چند گلوله سلاح کلاش به قتل رسانده و به مکانی نامعلوم گریخته است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که در صدد دستگیری قاتل فراری بودند، چند روز قبل اخباری مبنی بر حضور مجدد قاتل در استان و ترددش در سطح شهرستان سراوان به دست آورده و تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی مخفیگاه او آغاز کردند.

کد خبر 483146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.