واکنش سخنگوی وزارت خارجه ترکیه به اظهارات ماکرون

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اظهارات امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه علیه رئیس‌جمهور ترکیه و این کشور را تاسف‌بار و غیرقابل قبول دانست.

به گزارش ایمنا، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه علیه رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود در یک برنامه تلویزیونی را تأسف‌بار دانست.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه در قبال مسائل مربوط به مدیترانه شرقی، سوریه و لیبی سیاست‌های مشروع مبتنی بر حقوق بین‌المللی پیگیری می‌کند، گفت: اظهارات ماکرون به سوالات عمدی در این برنامه بر خلاف دوستی و هم‌پیمانی دو کشور بوده و آن را غیرقابل قبول می‌بینیم.

آکسوی افزود: اظهارات وی علیه رئیس‌جمهور اردوغان و ترکیه در برهه‌ای که برای کاهش تنش‌ها و برقراری آرامش و دوستی بین ترکیه و فرانسه تلاش می‌کنیم، تأسف‌بار و ناسازگار است. مشکلات فعلی میان دو کشور نیز از این ناسازگاری و عدم صمیمیت ناشی می‌شود. بار دیگر یادآوری می‌کنیم که ترکیه در این دوره به نگرش و گفتمان‌های منفی و مثبت فرانسه به همان روش پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اظهارات ماکرون مبنی بر دخالت ترکیه در امور داخلی فرانسه و نیز انتخابات پیش روی این کشور را نیز رد کرد.

براساس گزارش تسنیم، ماکرون در مصاحبه با شبکه ۵ فرانسه گفته بود که ترکیه در پی دخالت در انتخابات آینده فرانسه است. همچنین آنکارا تلاش دارد تا اصول فرانسه را تضعیف کند.

کد خبر 483113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.