مالکی: موانع تولید باعث خود تحریمی شده است

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم این که فشار تحریم‌های ظالمانه، آسیب‌های فراوانی بر کشور وارد کرده است، اما باید توجه داشت که خسارات خود تحریمی از تحریم ظالمانه بیشتر است. امروز موانع تولید باعث خود تحریمی شده است.

فدا حسین مالکی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سال ۱۴۰۰ و نام‌گذاری سال جدید اظهار کرد: شعار امسال بر مبنای رفع موانع تولید تنظیم شده است زیرا سیستم اقتصادی کشور به صورت تار عنکبوتی پیوسته بوده و نسبت به هر موضوعی لازم است که دستگاه‌های مختلف ورود کنند.

وی افزود: در حال حاضر قوانین متعدد و بخشنامه‌های مزاحم زیادی بر سر راه فعالیت تولیدکنندگان است و زمانی که یک سرمایه گذار بخواهد وارد عرصه تولید شود با موانع زیادی روبه‌رو خواهد شد.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علیرغم این که فشار تحریم‌های ظالمانه، آسیب‌های فراوانی بر کشور وارد کرده است باید توجه داشت که خسارات خود تحریمی از تحریم ظالمانه بیشتر است. امروز موانع تولید باعث خود تحریمی شده است.

مالکی یادآور شد: در حالی که امروز مردم نیاز به داشتن آرامش دارند، نبود نظارت و مدیریت و وجود موانع تولید باعث شده که حتی خرید مرغ نیز به معضل اساسی کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: نگرانی جدی در فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد لزوم رفع موانع تولید وجود داشت؛ زیرا هنوز پس از گذشت چند دهه، موانع زیادی بر سر راه تولید کنندگان وجود دارد. لازم است مجلس شورای اسلامی در آغاز سال ۱۴۰۰ در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب به رفع موانع تولید و اصلاح ساختار بانکی و مالیاتی بپردازد.

کد خبر 483049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.