تامین آب سالم و بهبود شرایط زیستی در شهرهای فرانسه

شهردار مارسی، دومین شهر پرجمعیت فرانسه، از اهداف بلندپروازانه خود برای تامین آب سالم و بهبود شرایط بهداشتی برای همه شهروندان خبر داد و ادعا کرد سیاست‌های جدید او، تنوع زیستی شهر را نیز شامل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی است که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم فرانسه همچنان به آب سالم دسترسی ندارند و حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز از امکانات بهداشتی لازم محروم هستند. وضعیت در کلانشهر مارسی بسیار بحرانی‌تر است چرا که جمعیت زیاد مردم از یک سو و تعداد افراد بی‌خانمان یا ساکن در منازل موقتی از سوی دیگر، امکان دسترسی به آب سالم و خدمات بهداشتی را کاهش داده است.

تامین آب سالم و بهبود شرایط زیستی در شهرهای فرانسه

در همین راستا، مقامات رسمی مارسی تلاش کردند اطلاعاتی کامل از وضعیت بهداشتی و دسترسی مردم به آب سالم جمع‌آوری کنند و در بهبود شرایط بکوشند. مقامات شهر با اشاره به این که تعداد آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی شهر کفاف جمعیت روزافزون آن را نمی‌دهد از امضای یک قرارداد ملی در راستای تضمین تامین آب آشامیدنی و بهبود وضعیت بهداشتی برای تمام شهروندان خبر دادند.

به همین منظور، شهردار مارسی در اولین اقدام خود در نظر دارد یک مرکز سلامت احداث کند تا از حقوق برابر تمام شهروندان در دسترسی به آب سالم و خدمات بهداشتی مطمئن شود. در این مرکز تمام مردم به خصوص افرادی که تا کنون نسبت به سایر شهروندان از آب آشامیدنی سالم و خدمات بهداشتی محروم بوده‌اند می‌توانند بطری‌های آب خود را از آب سالم پر کنند و در سرویس‌های بهداشتی تازه ساخته شده، بدون پرداخت هزینه دوش بگیرند. البته این خدمات از دوشنبه تا جمعه و در ساعات بین ۷:۳۰ دقیقه صبح تا سه عصر در اختیار مردم قرار دارد. مقامات مارسی از اهداف بلندپروازانه خود برای حفظ تنوع زیستی خبر داده، ولی از جزئیات آن سخنی به میان نیاورده‌اند.

تامین آب سالم و بهبود شرایط زیستی در شهرهای فرانسه

کد خبر 483044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.