سربازان تا پایان  ۱۴۰۱ آموزش کسب‌وکار می‌بینند

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام جوانانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند تحت آموزش و مهارت‌های لازم برای ایجاد کسب و کار و یادگیری حرفه در بخش‌های مختلف قرار می‌گیرند.

به گزارش ایمنا، سردار موسی کمالی با بیان اینکه رویکرد جدیدی در حوزه سربازی اتفاق افتاده است که همان توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان وظیفه است، اظهار کرد: بنا داریم تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام جوانانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند تحت آموزش و مهارت‌های لازم برای ایجاد کسب و کار و یادگیری حرفه در بخش‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی قرار گیرند.

وی ادامه داد: بر این اساس تمام سربازها در طی دوره سربازی مهارت‌های مختلفی برای ایجاد کسب بعد از پایان دوره سربازی می‌بینند و این آموزش‌ها بر اساس علایق و وضعیت بومی افراد انجام می‌شود.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: از جوانانی که فارغ‌التحصیل کشاورزی هستند نیز برای آموزش سربازان استفاده می‌شود؛ همچنین امکانات و اراضی نیروی مسلح در اختیار این سربازان قرار می‌گیرد تا در اوقات فراغت بتوانند تجربه لازم را به دست بیاورند و تولید داشته باشند.

وی تصریح کرد: سربازان بعد از خدمت سربازی نیز به مدت ۸ سال توسط نیروهای مسلح یاری می‌شوند تا بتوانند کسب و کار لازم را برای خود ایجاد کنند؛ این کمک‌ها شامل حمایت، هدایت، تسهیلگری و تسهیلات مالی بر اساس تفاهم با بانک‌های عامل است.

کد خبر 483036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.