کره شمالی یک موشک بالستیک به سوی دریا شلیک کرد

ژاپن با اعلام اینکه کره شمالی یک موشک بالستیک را شلیک کرده است به کشتی های شناور در مناطق نزدیک به آب های دو کره هشدار داد.

به گزارش ایمنا، وزارت دفاع ژاپن با اعلام اینکه کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرده است، گفت که این موشک در خاک ژاپن فرود نیامده است. ارتش کره جنوبی نیز از پرتاب یک شیء نامشخص از ساحل شرقی شبه‌جزیره کره به سمت دریا خبر داده است.

دولت ژاپن پنجشنبه اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از سواحل شرقی خود به سوی شرق شلیک کرد که در آب‌های دریای ژاپن و خارج از منطقه ویژه اقتصادی فرود آمدند.

دولت ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرده است، کره شمالی ابتدا ساعت ۷:۰۴ دقیقه بامداد پنجشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک و ساعت ۷:۲۳ صبح موشک دیگری را از ساحل شرقی به سمت شرق شلیک کرد.

این بیانیه افزود: این دو موشک به ترتیب حدود ۴۲۰ و ۴۳۰ کیلومتر پرواز کردند و احتمالاً آنها در دریای ژاپن و خارج از منطقه ویژه اقتصادی فرود آمدند.

همچنین ریاست ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی «سلاح پرتابی نامعلومی» به سوی دریا شلیک کرده است.

کره جنوبی اعلام کرد که امروز نشست فوق العاده شورای امنیت ملی این کشور برای «بررسی تدابیر» درباره (اقدام) کره شمالی برگزار خواهد شد.

یک روز پیشتر نیز، آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی دست به آزمایش دو موشک کوتاه‌برد زده است. آمریکا می‌گوید تغییر خاصی رخ نداده، اما روند بررسی سیاست دولت آمریکا در قبال کره شمالی رو به پایان است و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا این اقدام را جدی ندانست و یک مقام ارشد آمریکایی به ژاپن تایمز گفت: حساسیت نشان دادن به اقدام کره شمالی که بخشی از فعالیت‌های عادی از این دست به نظر می‌رسد، به نفع واشنگتن نیست چون فضا را متشنج می‌کند.

منبع: برنا

کد خبر 483027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.