تولید با کیفیت، رمز پیروزی در جنگ اقتصادی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا گفت: در دنیا جنگ مفهوم فیزیکی و سرزمینی خود را از دست داده است و در حال حاضر ایران در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد که در آن، فقط می‌توانیم با تولید محصولات با کیفیت داخلی در مقابله با دشمن ایستادگی و مقاومت کنیم.

سروش وظیفه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر در تاریخ به قرارداد ورسای آلمان نگاهی بیندازیم بعد از جنگ جهانی اول، آلمان به لحاظ صنعتی به طور کلی ورشکست شده بود و بازگشت دوباره این کشور به قدرت اقتصادی و سیاسی دنیا از طریق رونق تولید اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر این که افزایش راندمان تولید و خدمات باعث بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش میزان تورم در کشور می‌شود، ادامه داد: دولت باید اجازه دهد تا تولید کننده برای تولید محصولات متنوع، فناوری‌ها و دستگاه‌های جدید و مورد نیاز خود را از خارج وارد کشور کند و نمایندگان مجلس نیز، در این راستا با تصویب لوایح قانونی، موانع حقوقی ورود آن را رفع کنند اما در این رابطه تاکنون اقدام درخوری انجام نشده است.

سخنگوی شورای شهر آستارا بروکراسی اداری را یکی از سخت‌ترین و مهمترین موانع پیش‌روی تولید کنندگان در کشور دانست و افزود: بسیاری از افراد از طریق رابطه، به نام تولید اقدام به خام فروشی می‌کنند و می‌گویند ما ارز وارد کشور می‌کنیم در صورتی که این اقدام آنها ضربه بزرگی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته واردات بعضی کالاها، صدمات جبران ناپذیری بر تولیدات داخلی وارد کرده است؛ در صورتی که مواد اولیه، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای تولید آن محصول به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

وظیفه با بیان این که قاچاق کالا خسارت بزرگی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: مسئولان متولی باید اطلاعات عاملان قاچاق، نوع و مقدار کالای قاچاق کشف شده را به صورت شفاف در اختیار افکار عمومی قرار دهند و مقامات قضائی نیز در چهارچوب قانون، به صورت جدی با این افراد برخورد کنند.

وی تصریح کرد: در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیروهای متخصص در جای مناسب خود بکار گرفته نمی‌شوند و این مسئله باعث می‌شود با تصمیم گیری غلط و سلیقه‌ای آسیب جدی بر بخش‌های مختلف کشور به ویژه تولید وارد کنند.

سخنگوی شورای شهر آستارا با بیان این که در راستای حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات بانکی با شرایط مناسب در اختیار این قشر قرار نمی‌گیرد و دولت نیز نسبت به وضعیت مراکز تولیدی نظارت چندانی ندارد، تاکید کرد: دولت باید از اولین روز آغاز بکار یک واحد تولیدی، نسبت به نقاط ضعف و قوت آن آگاهی و نظارت دقیق داشته باشد و در صورت نیاز در راستای تقویت و رونق بخشیدن به این واحد تولیدی اقدامات مؤثری انجام دهد.

وی تصریح کرد: نباید وقتی یک واحد تولیدی یا کارخانه ورشکست می‌شود و کارگران آن بیکار می‌شوند، دستگاه‌های متولی بعد از گذشت چندین سال، از تعطیلی آن خبردار شوند.

وظیفه با بیان این که در دنیا جنگ مفهوم فیزیکی و سرزمینی خود را از دست داده است و در حال حاضر ایران در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، افزود: در این جنگ اقتصادی، فقط می‌توانیم با تولید محصولات با کیفیت داخلی در مقابله با دشمن ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی نقش‌آفرینی کنونی دانشگاه در راستای تبدیل علم به ثروت، تولید کالا و خدمات در کشور را بسیار ضعیف دانست و  افزود: وجود منابع معدنی و مواد اولیه در کنار توان علمی و نیروی کار انسانی متخصص مولفه‌هایی هستند که می‌تواند باعث رونق تولید و شکوفایی اقتصادی کشور شوند.

سخنگوی شورای شهر آستارا با اشاره به این که کشورهای استعمارگر برای افزایش رونق اقتصادی خود صاحبان ایده و نخبگان ایرانی را در قبال پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی و در اختیار قراردادن امکانات رفاهی به خدمت می‌گیرند. افزود: دولت باید برای نخبگان شرایطی فراهم کند تا سرمایه‌های ملی فکر خروج از کشور نداشته نباشند و علم و دانش خود را برای رشد و توسعه و پیشرفت ایران بکار گیرند.

کد خبر 483022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.