آماده باش کامل شهرداری در پی وزش باد شدید/ تعطیلی تله کابین و تله سیژ

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در اصفهان از ساعات نخست چهارمین روز از فروردین ۱۴۰۰ تمام نیروها و بخش‌های مرتبط شهرداری اصفهان به حالت آماده باش درآمده اند.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع وزش شدید باد و تندباد در شهر اصفهان در روزهای چهارم، پنجم و ششم فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری از ساعات اولیه به تمام بخش‌های اجرایی خود اعلام کرده است در حالت آماده باش قرار بگیرند.

وی افزود: بر این اساس همه نیروها و امکانات جهت برخورد با حوادث احتمالی به کار گرفته خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در همین راستا سازمان آتش نشانی با ۲۵ ایستگاه خود از ساعات اولیه با تمام امکانات در حالت آماده باش است، گفت: همچنین سازمان پارک‌ها به علت احتمال سقوط درختان و حوادث مشابه که در سطح شهر رخ می‌دهد در حالت آماده باش است.

وی ادامه داد: با توجه به نصب المان‌های مختلف در سطح شهر، سازمان زیباسازی نیز مکلف به مقاوم کردن ایمن سازی های المان‌ها شد.

امیری خاطرنشان کرد: مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و ناژوان هم به دلیل احتمال وقوع حوادث برای خدمات دهی مناسب در پارک‌ها و مراکز تفریحی در حالت آماده باش هستند.

وی از اعلام تذکرات لازم از سوی اکیپ‌های نظارتی به مردم از طریق بلندگو خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها در اطراف رودخانه زاینده رود و نقاط حادثه خیز به شهروندان هشدار می‌دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: شهروندان باید از پارک خودرو در زیر درختان که احتمال سقوط درخت یا اشیا وجود دارد پرهیز کرده و از نشستن زیر درختان در سه روز پیش رو به شدت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای کنترل نظارت اخطارها و تذکرات لازم را به مالکان ساختمان‌های نیمه‌کاره را داده‌اند، ادامه داد: مدیریت شهری آمادگی کافی برای رفع خطر را دارد از این رو شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ این موارد را اطلاع دهند.

امیری افزود: در صورت وزش باد در ساعات فعالیت تله سیژ و تله کابین ناژوان و صفه، مدیریت این مجموعه موظف به تعطیل کردن این مراکز هستند و همه این موارد به این مراکز اعلام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نگهداری سه هزار پرنده در باغ پرندگان، دستور ایمن سازی تور این باغ صادر شده است.

کد خبر 483008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.