تهیه طرح بافت فرسوده شهر دامنه در مساحت ۵۰ هکتار

شهردار دامنه گفت: طرح محدوده بافت فرسوده شهر دامنه با مساحت ۵۰ هکتار تهیه شده و به تصویب رسید و اکنون در مرحله تهیه طرح مطالعاتی محله هدف هستیم.

حسین خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و تبصره‌های ذیل آن تکلیف نحوه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و نواقص نظام مهندسی را مشخص کرده است، اما نظارت لازم با افزایش بازرسی‌ها و نظارت بر عملکرد مهندسینی که در حوزه نظام مهندسی ساختمان فعالیت می‌کنند به ویژه اجرای تبصره هفت ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و همچنین آموزش و آشنا کردن مردم با قوانین و جلوگیری از قانون گریزی از اهداف مهم شهرداری است.

وی با بیان این که در زمان تهیه طرح جامع شهری، محدوده بافت فرسوده شهر دامنه تعیین نشده بود، گفت: سال ۹۸ طرح محدوده بافت فرسوده شهر دامنه با مساحت ۵۰ هکتار تهیه شد و به تصویب رساندیم و اکنون در حال تهیه طرح مطالعاتی محله هدف هستیم.

شهردار دامنه افزود: با توجه به این که بازه زمانی ۱۰ ساله تدوین طرح جامع رو به اتمام است درخواست تهیه طرح تفصیلی به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه شده است و در حال حاضر در مرحله برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب مشاور است.

خلیلی با اشاره به اجرای طرح ممیزی املاک و روند اخذ عوارض نوسازی شهرداری دامنه گفت: شهرداری در حال اجرای تجدید ممیزی املاک واقع در محدوده قانونی شهر است.

وی افزود: عوارض نوسازی در قبوض درج شده و درب منازل تحویل مالکان داده می‌شود که اکنون در حال اجرای طرحی هستیم تا قبوض به صورت غیر حضوری برای شهروندان قابل مشاهده و پرداخت باشد.

کد خبر 482975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.