هرمزگان پیشتاز در راه‌اندازی سامانه الکترونیکی پایش مصوبات شوراها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان به عنوان اولین استان در کشور توانست، فرآیند تمامی مصوبات شوراها را از طریق سامانه الکترونیکی رصد و پایش مصوبات شوراهای اسلامی شهرها انجام دهد.

رضا مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که در فرصت قانونی می‌بایست فرآیند رسیدگی انجام شود و در غیر این صورت موضوعات مرتبط برای سامانه پذیرش نخواهد شد، لذا این امر رسیدگی به موارد در فرصت قانونی را الزامی خواهد کرد.

وی ادامه داد: حذف کاغذ، رسیدگی سیستمی، دسترسی آنلاین، قابلیت نظارت بر عملکرد اعضا شامل اعضای هیأت تطبیق و اعضای شوراها، دقت در رسیدگی، پرهیز از اعمال سلیقه و مشخص شدن نوع مصوبات که شوراها بر آن تاکید داشتند شامل مصوبات عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری از ویژگی‌های این سامانه است، همچنین فرآیند رصد و پایش مصوبات هیأت تطبیق شوراها به سامانه رسیدگی به تخلفات و هیأت‌های حل اختلاف متصل خواهد شد که مزایای زیادی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: یکی از مواردی که توسط معاونت توسعه عمران و امور شهری و روستایی وزارت کشور پیگیری شد، راه‌اندازی سامانه ملی رصد و پایش الکترونیکی مصوبات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بود که با استفاده از این سامانه، مراحل مربوط به مصوبات، الکترونیکی و موجب ارتقای بهره‌وری خواهد شد و در بحث رصد و نظارت بر شوراهای اسلامی شهرها و روستاها مؤثر است.

مدرس با اشاره به لزوم آموزش شوراها برای استفاده از این سامانه، تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که نیاز بود در رابطه با این سامانه انجام شود، بحث آموزش مرتبط با رؤسا و اعضای شوراها و دبیرخانه شوراها بود که کارکنان مرتبط با شوراها که در فرمانداری‌ها مشغول به کار بودند، بتوانند تسلط کافی را نسبت به این سامانه داشته باشند.

وی گفت: به همین منظور، با هماهنگی و همکاری اداره فناوری اطلاعات استانداری، اقدامات بسیار خوبی انجام شد و در مدت دو ماه، آموزش جامعی به اعضای شوراها، دبیران هیأت تطبیق و برخی کارشناسان فرمانداری‌های استان ارائه شد.

کد خبر 482925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.