جزایر شهری "خورد و خوراک" در وین افتتاح می‌شود

شهردار وین اتریش مایکل لودویگ آماده سرمایه گذاری ۲.۸ میلیون یورویی برای افتتاح مکان‌های غذاخوری نظیر رستوران و کافه‌ها موسوم به "جزایر خورد و خوراک" در فضاهای عمومی شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهر وین هدف از اجازه برپایی رستوران‌ها و کافه‌ها در فضای باز را نوعی حمایت از کسب و کارهایی عنوان کردند که فضای کافی برای رونق خود را ندارند. علاوه بر این، چنین تصمیمی پس از انجام مذاکرات با بخش اقتصادی مدیریت شهر و با توجه به شرایط پاندمی کرونا گرفته شده است چرا که تنها راه حمایت از صنف رستوران و کافه‌دارها در شرایط شیوع ویروس کرونا، تأمین سلامت شهروندان در عین رونق اقتصادی است.

جزایر شهری "خورد و خوراک" در وین افتتاح می‌شود

بودجه ۲.۸ میلیون یورویی برای یک بازه سه ماه در نظر گرفته شده که اولین تاریخ ممکن برای تخصیص آن ۲۷ مارس عنوان شده است. در حال حاضر افتتاح بخش اعظمی از رستوران‌ها برنامه‌ریزی شده است اما این بازگشایی‌ها نیز کاملاً به وضعیت شیوع کرونا بستگی دارد که ممکن است بر همین اساس تاریخ‌های مورد نظر تغییر کند.

در ابتدا قرار است ۲۳ منطقه در وین میزبان "جزایر خورد و خوراک" شوند و سپس این ایده در ۴۶ ناحیه شهرداری وین نیز گسترش یابد. علاوه بر این در ادامه جنبش، ۱۰ جزیره دیگر در مناطق تفریحی که توسط شهرداری اداره می‌شود، احداث شود. اتاق بازرگانی وین، رستوران‌های شرکت کننده در این طرح را انتخاب می‌کند، هرچند نحوه اجرای پروژه بر عهده کاسبان خواهد بود.

شهرداری فقط موارد مورد نیاز مانند آلاچیق، میز، صندلی، تأسیسات برقی و سرویس‌های بهداشتی را تأمین می‌کند. حداکثر تعداد صندلی‌ها در هر منطقه نیز ۳۶ عدد خواهد بود زیرا این تنها راه اطمینان از رعایت مقررات ایمنی مربوط به کرونا است.

جزایر شهری "خورد و خوراک" در وین افتتاح می‌شود

کد خبر 482920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.