نجات گردشگر آسیب دیده از سقوط در ارتفاع کوه گردنه رخ

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان گفت: امدادگران کوهستان پایگاه امداد ونجات جاده‌ای قلعه آقا گردشگر آسیب دیده از سقوط در ارتفاعات کوه گردنه رخ را نجات دادند.

علیرضا حیدریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر در طرح امداد و نجات نوروزی، اظهار کرد: ساعت ۱۲ و ۲۲ دقیقه شب گذشته سوم فرودین ماه در تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اصفهان (EOC) مبنی بر سقوط یک گردشگر از ارتفاعات "کوه گردنه رخ" و اعلام نیاز به کمک، بلافاصله اکیپ ویژه نجات در کوهستان از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای قلعه آقا به سمت موقعیت اعزام شدند.

وی افزود: اکیپ امداد نجات کوهستان پس از بررسی موقعیت با استفاده از تجهیزات نجات در کوهستان و با استفاده از تکنیک‌های نجات اقدام به رهاسازی و تثبیت وضعیت مصدوم کرده و وی را به پایین کوه منتقل کردند و تحویل نیروهای اورژانس ۱۱۵ شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان تصریح کرد: این گردشگر به دلیل بی‌احتیاطی و عبور از نقاط صعب‌العبور و تاریکی شب موفق به شناسایی مسیر امن نشده بود و از ارتفاع صخره به پایین سقوط کرد از این رو از شهروندان و گردشگران درخواست داریم در صورت تصمیم به صعود کوه، حتماً به هشدارهای ایمنی توجه کرده و با تیم‌های کوهنوردی اقدام به صعود کنند.

گفتنی است؛ کوه گردنه رخ به دلیل برخورداری از چشم‌اندازی منحصر به فرد همواره میزبان بسیاری از شهروندان و طبیعت گردان و گروه‌های کوهنوردی است.

کد خبر 482904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.