افزایش ۱۸ درصدی کشفیات موادمخدر در سال ۹۹

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در یک ماه پایانی سال ۹۹ بیش از ۳ هزار معتاد متجاهر ساماندهی شده‌اند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند درباره اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برخورد با فروشندگان و جمع آوری معتادان متجاهر گفت: در سال ۱۳۹۹ با توجه به وضعیت کرونا که در کشور وجود داشت و سختی کاری که برای همه رده‌های پلیس وجود داشت پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز اقدامات خود را با رعایت همه پروتکل‌ها انجام داد.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در بخش‌های مختلف اعم از کشفیات اقدامات خوبی را انجام داده است و ما در سال ۹۹ با ۱۸ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال ۹۸ موفق شدیم حدود ۲۶ تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در حوزه‌های مختلف گفت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در سال ۹۹ نیز ۲۵ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اجرای طرح‌های ظفر در سال ۹۹ گفت: در طرح‌های اجرا شده در سال ۹۹ نیز نسبت سال ۹۸ افزایش داشته‌ایم. در تمام موضوعات هم در بحث کشفیات و هم در بحث برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در سال ۹۹ افزایش داشته‌ایم. همچنین برخورد با قاچاقچیان عمده نیز ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی درباره جمع آوری معتادان متجاهر گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از معتادان متجاهر بی‌سرپناه که در سطح شهر رها شده بودند در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ در مجموعه‌های پلیس، بهزیستی و سپاه نگهداری و در حال بازپروری هستند در این خصوص نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است. تعداد معتادانی که در یک ماه پایانی سال ۹۹ ساماندهی شده‌اند، بیش از ۳ هزار نفر بوده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به طرح‌های مختلف در سال ۹۹ افزود: در آخرین طرحی که در سال ۹۹ انجام شد در طرح ظفر ۱۰ بیش از ۴۰۶ منزلی که مبادرت به فروش مواد مخدر می‌کردند و عمدتاً در مناطق حاشیه و جنوبی شهر بودند شناسایی شده و تعدادی از این خانه‌ها پلمب شده است همچنین برای تعداد زیادی از این خانه‌ها در حال بررسی و اخذ دستور مقام قضائی برای پلمب این خانه‌ها هستیم.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای برخورد با خرده فروشان صورت گرفته است، تصریح کرد: در آخرین مرحله از طرح ظفر در سال ۹۹.۵ نفر از اراذل و اوباشی که اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کردند شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات ما در خصوص ماده مخدر تریاک است، افزود: در آخرین مرحله از طرح ظفر که در سال گذشته اجرا شد ۶۱۰ گرم مواد روانگردان از منازلی که اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کردند جمع آوری شده است. این مواد گرم گرم از این منازل جمع آوری شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره ساماندهی مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: در بخش قضائی و دادسرا همکاری خوبی با ما صورت می‌گیرد. در جلسه‌ای در استانداری تهران طرح شوش، هرندی و مولوی که به تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیده بود مطرح شد و مقرر شد در سال ۱۴۰۰ این طرح اجرایی شود.

سرهنگ حسنوند خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۷ پلاک در منطقه شوش، مولوی و هرندی شناسایی شده و برخورد با آن‌ها صورت گرفته است. همچنین ۶۵۰ اتاقک که در این پلاک‌ها بودند پلمب شده‌اند بخشی از این پلاک‌ها با پیگیری صاحبان آن‌ها به دلیل اینکه ملک در اختیار مستأجر بوده فک پلمب شد اما همچنان بخش زیادی از این منازل پلمب هستند. دادستانی در حال پیگیری این موضوعات است.

منبع: ایلنا

کد خبر 482883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.