ائمه جمعه شیعه و سنی گنبد مردم این شهر را به خویشتن‌داری دعوت کردند

ائمه جمعه شیعه و سنی گنبدکاووس در پی انتشار خبر تعرض به ۲ کودک هفت و هشت ساله در این شهرستان با صدور اطلاعیه‌ای مردم را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت کرده و از آنان خواستند، بررسی و رسیدگی به این موضوع را بر عهده دستگاه‌های متولی بگذارند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه اهل تشیع و حاج آخوند عبدالکریم جاور، حاج آخوند عبدالباسط نوریزاد و حاج مددآخوند هوشمند از ائمه جمعه اهل تسنن گنبدکاووس همچنین در این اطلاعیه که امروز دوشنبه منتشر شد از مدیران مربوطه خواستند تمام تلاش خود را برای برخورد با متهم این پرونده انجام دهند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: استان گلستان و گنبدکاووس مهد برادری و وحدت اقوام و مذاهب بوده و بی‌تردید در سالی که همگان منتظر چیدن میوه این اتحاد در بستر پیشرفت اقتصادی و تحقق گشایش اقتصادی هستند، دشمنان قسم خورده ملت تصمیم دارند به هر بهانه‌ای از حرکت پرشتاب مردم این خطه به سمت توسعه و آبادانی بکاهند.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شده: این بار انتشار خبر آزار و اذیت ۲ کودک توسط یک نفر، دست مایه نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان شده و به خیال باطل خود گمان کرده‌اند می‌توانند از غیرت مردمان ترکمن این منطقه سو استفاده کرده و با تشویش اذهان عمومی آب را گل آلود کرده و از آن ماهی بگیرند.

این ائمه جمعه همچنین یادآور شدند: مردم گنبدکاووس بدانند مدیران اجرایی، دستگاه قضائی، نهادهای امنیتی و انتظامی با دقت و حساسیت موضوع آزار و اذیت این کودکان را بررسی و پیگیری کرده و با قاطعیت با فرد خاطی برخورد خواهند کرد.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده با پرهیز از دامن زدن به شایعات و اخبار کذب و غیرموثق مراقب توطئه‌های دشمنان برای اختلاف افکنی قومی و مذهبی بوده و نگذارند مسیر بررسی موضوع از فرآیند طبیعی خود خارج شود.

در این راستا، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری یک نفر به اتهام آزار و اذیت دو کودک در گنبدکاووس خبر داد.

سرهنگ علیرضا نصیری رضی اظهار داشت: عصر دیروز یکشنبه به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر وقوع درگیری در یکی از روستاهای گنبدکاووس، بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس مشخص شد که چند نفر با شکستن شیشه یک اتاقک نگهبانی فردی حدوداً ۵۵ ساله را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند که مأموران افراد را به آرامش دعوت کرده و به درگیری پایان دادند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: با پیگیری‌های پلیس مشخص شد علت ضرب و شتم این فرد، اتهام وی به آزار و اذیت ۲ دختر بچه بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری متهم ۵۵ ساله و معرفی وی به مراجع قضائی، گفت: پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، عده‌ای فرصت طلب با دامن زدن به این موضوع، با مطرح کردن مسائل قومی و قبیله‌ای کذب، قصد برهم زدن آرامش منطقه را داشتند که با حضور به‌موقع پلیس و ورود قاطعانه دستگاه قضائی موضوع پایان یافت.

وی با اشاره به وحدت مثال‌زدنی اقوام در استان گلستان، تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم به شایعات مطرح شده توجه نکنند و بر این نکته دقت داشته باشند که مبنای برخورد پلیس و دستگاه قضائی با متخلفان و مجرمان فقط قانون است.

همچنین سیدخسرو خلیلی دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس گفت: برای بررسی موضوع تجاوز، این ۲ کودک هفت و هشت ساله به پزشکی قانونی فرستاده شدند که پزشکی قانونی پس از بررسی، موضوع تجاوز را رد کرد.

وی اظهار نظر و ارائه جزئیات بیشتر در این باره را به تکمیل تحقیقات موکول کرد و به مردم اطمینان داد تعرض به کودکان و آدم ربایی از جرایمی است که دادستانی با حساسیت آن را دنبال می‌کند و برای مجرمان اشد مجازات را به دنبال دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 482772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.