آزاد: بروکراسی‌های اداری تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند

نماینده نایین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بروکراسی‌های اداری تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند و از طرف دیگر نبود زیر ساخت، امکانات در شهرک‌های صنعتی و خام فروشی مواد اولیه و صادرات آن باعث کاهش رونق تولید در کشور شده است.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سال ۱۴۰۰ و نام‌گذاری سال جدید اظهار کرد: رهبر انقلاب چندین سال است که شعار سال را مبنای تولید نام گذاری می‌کنند و سفارش‌های متعددی را در این زمینه به مسئولان داشتند، اما متأسفانه موانع مسیر تولید باعث شد که انتظارات مقام معظم رهبری در سال گذشته از شعار جهش تولید به درستی تحقق پیدا نکند.

وی افزود: «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» شعار پر محتوایی است که نشان می‌دهد زمانی رونق تولید در کشور ایجاد می‌شود که مانع‌های این مسیر برطرف شده و پشتیبانی لازم از تولیدکنندگان صورت بگیرد.

نماینده نائین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر برخی بروکراسی‌های اداری تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند و از طرف دیگر نبود زیر ساخت، امکانات در شهرک‌های صنعتی و خام فروشی مواد اولیه و صادرات آن باعث کاهش رونق تولید در کشور شده است.

آزاد تصریح کرد: برخی شرکت‌های دانش بنیان همواره اعلام می‌کنند که انتظار حمایت‌های ویژه از جانب دولت ندارند؛ بلکه خواستار بستری عادلانه برای رقابت با شرکت‌های خارجی هستند. این مطالبه به حق، نیازمند پشتیبانی دولت است. اگر این حمایت‌ها انجام شود می‌توان شاهد شکوفایی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان بود.

وی خاطرنشان کرد: ثبات در تصمیم گیری‌ها، اصلاح مناسبات اداری، تعرفه گذاری مناسب بر واردات و صادرات، پرهیز از خام فروشی، بهره‌گیری از بورس و فروش محصولات و حذف دلال‌ها، ارائه تسهیلات بانکی شفاف، فرهنگ سازی جهت استفاده از تولید داخل، ایجاد زیرساخت یکپارچه اطلاعات اقتصادی و اصلاح مجوزهای کسب و کار از جمله اقداماتی است که می‌تواند در مسیر تولید با رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید ایجاد انگیزه کند.

کد خبر 482738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.