دستگیری ۲۶ داعشی در نقاط مختلف عراق

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق در عملیات‌های خود در نقاط مختلف این کشور موفق به دستگیری ۲۶ داعشی از جمله ۲ زن در شهرها و مناطق مختلف شدند.

به گزارش ایمنا، ستاد اطلاع رسانی نیروهای بسیج مردمی عراق با انتشار اطلاعیه‌ای از دستگیری ۹ تروریست در عملیاتی در استان نینوا خبر داد.

نیروهای تیپ ۳۰ نیروهای الحشدالشعبی عملیات امنیتی را برای تعقیب تروریست‌ها در چند منطقه نینوا انجام داد که به دستگیری ۹ تروریست منجر شد.

طبق اعلام نیروی بسیج مردمی عراق؛ "این عملیات بر اساس تلاش گسترده و تحقیق طی چندین هفته توسط همیاران اطلاعاتی مردمی اواخر دیشب انجام شد و جنایتکاران تروریست که افراد بی گناه را هدف قرار می‌دادند دستگیر شدند".

هسته‌های خفته داعش در استان نینوا با بهره‌گیری از جغرافیای خاص منطقه که تأمین امنیت آن دشواری‌های زیادی دارد؛ در برخی موارد در صحرای نینوا فعالیت‌هایی را ترتیب می‌دهند.

نیروی بسیج مردمی عراق در اطلاعیه خود تاکید کرده است که این عملیات و دستگیری در امنیت استان نینوا بسیار موثر خواهد بود.

همچنین آژانس امنیت ملی در استان نینوا روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۱۱ تروریست در مناطق جداگانه‌ای از شهر موصل خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: "گروه‌های امنیتی - اطلاعاتی توانستند ۱۱ عنصر تروریست را که عضو گروه جنایتکار داعش بودند در مناطق جداگانه موصل دستگیر کنند. هریک از تروریست‌ها قبلاً در نقاط مختلف مشغول اجرای برنامه‌های خود بوده و وظایف آنها در استان‌ها و شهرهای مختلف تقسیم می‌شد.

همراه این افراد مقداری مواد منفجره و بمب‌های دست ساز که قصد داشتند در مسیر عبور مردم عادی قرار دهند، کشف و ضبط شد.

از سوی دیگر آژانس امنیت ملی از دستگیری چهار تروریست در استان کرکوک خبر داد.

این تروریست‌ها هدف قراردادن مساجد و مراکز پلیس در استان کرکوک را میان خود تقسیم کرده بودند.

این افراد اعتراف کردند که در چندین عملیات با بمب‌های دست ساز خود، نیروهای امنیتی را هدف قرار داده‌اند.

در ادامه عملیات‌های متعدد نیروهای عراقی در این کشور، اداره اطلاعات نظامی در "حویجه" واقع در جنوب غربی کرکوک موفق به دستگیری ۲ زن داعشی شد که یکی از آنها مسئول "حمایت مالی" بوده است.

مسئول "حمایت مالی" در داعش کسی است که به خانواده‌های اعضای این گروهک تروریستی کمک می‌کند.

نیروهای داعش اخیراً فعالیت خرابکارانه خود را برای اعلام موجودیت دوباره از سر گرفته‌اند که در پاسخ نیروهای مسلح عراق عملیات‌هایی به صورت زمینی و هوایی در مناطق مختلف این کشور ترتیب می‌دهند تا هسته‌های مخفی تروریست‌ها را از بین ببرند.

استان‌های دیالی، صلاح‌الدین و الانبار از مناطقی است که به رغم اعلام کنترل نیروهای امنیتی بر آنها و پایان حضور داعش؛ تا حد زیادی مرکز گروهک تروریستی داعش هستند و این در حالیست که اشغالگران آمریکایی که ادعای مبارزه با داعش را دارند در این استان‌ها حضور پررنگی دارند.

منبع: ایرنا
کد خبر 482733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.