تحقق ۱۶۰ درصدی بودجه ۹۹ شهرداری زرین شهر

شهردار زرین شهر گفت: بودجه ۹۹ با تحقق ۱۶۰ درصدی نشان داد مسیری که شهرداری زرین شهر برای تدوین بودجه در پیش گرفته کاملا صحیح و بر مبنای قانون است.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تحقق ۶۳ درصدی بودجه ۹۵ شهرداری زرین شهر، اظهار کرد: در سال ۹۶ موفق به وصول ۶۲ درصد از بودجه مصوب شدیم و روند وصول بودجه در این شهرداری دغدغه‌هایی را به همراه داشت از این رو در گام نخست به سمت تدوین بودجه واقعی حرکت کردیم.

وی افزود: با سیاست‌های اتخاذ شده و نگارش بودجه شهرداری براساس واقعیت‌ها بودجه ۹۷ شهرداری زرین شهر با تحقق ۱۱۳ درصدی مواجه بود و این روند در سال ۹۸ ادامه یافت و تحقق ۱۱۵ درصدی بودجه شهرداری را رقم زد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: بودجه ۹۹ با تحقق ۱۶۰ درصدی نشان داد مسیری که برای تدوین بودجه در پیش گرفته‌ایم کاملاً صحیح و بر مبنای قانون بوده و پرداخت به موقع حقوق پرسنل، دیون شهرداری و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی در سال‌های گذشته سبب شد این روند برای شهروندان و همچنین مسئولان قابل لمس باشد.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری زرین شهر امروز مسیر واقعی خود قرار گرفته است، ادامه داد: لایحه ۶۶۰ میلیارد ریالی بودجه شهرداری با تصمیم شورای اسلامی زرین شهر به ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و تصویب شد و می‌توان گفت بودجه‌ای که برای سال جاری به تصویب رسیده زمینه‌های تحقق آن فراهم شده است.

محمدی اضافه کرد: سال ۹۹ بسیار حساس از نظر مباحث جاری در شهرداری‌ها به شمار می‌رفت چرا که در سال‌های گذشته افزایشی چنین چشمگیر در حوزه پرداخت حقوق و مزایای پرسنل را شاهد نبودیم و این مسئله بار مضاعفی را بر سازمانی که باید درآمدزایی داشته باشد تا بتوانید شهر را اداره کند وارد کرد، اما با وجود بسیاری از مشکلات و چالش‌ها ۶۰ درصد بودجه به مباحث عمرانی و ۴۰ درصد به مباحث جاری اختصاص یافته بود.

وی عنوان کرد: بر مبنای قانون ابلاغی، بخش قابل توجهی از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به مباحث جاری اختصاص یافته است اما در میزان تخصیص اعتبارات عمرانی و جاری در بودجه ۱۴۰۰ تناسب قابل قبولی را شاهد هستیم به گونه‌ای که چشم اندازهای خوبی برای توسعه شهر تعریف شده است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به زمانبندی که برای اتمام پروژه‌های عمرانی ناتمام و استراتژیک شهرداری زرین شهر در نظر گرفته ایم، تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها را به اتمام خواهیم رساند تا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

کد خبر 482725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.