چرا کودکان باید واکسن کرونا را دریافت کنند؟

محققان معتقد هستند تا زمانی که کودکان واکسن کرونا را دریافت نکنند، کشورها به ایمنی جمعی نسبت به این بیماری دست پیدا نمی‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایمنی جمعی زمانی رخ می‌دهد که تقریباً ۷۰ تا ۸۵ درصد افراد یک جامعه از طریق ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ یا دریافت واکسن این بیماری، در برابر آن ایمن شوند. بنابراین کودکان نیز باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

محققان نگران وقوع موج چهارم ویروس کرونا در جهان هستند. این اتفاق ممکن است به دلیل جهش‌های جدید ویروس کرونا رخ دهد. تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در چند کشور اروپایی در حال افزایش است.

در آمریکا افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند واکسن فایزر را دریافت کنند و واکسن مدرنا و جانسون اند جانسون، به افراد بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود. تولیدکنندگان واکسن، آزمایشات بالینی خود را بر نوجوانان و کودکان انجام داده‌اند، اما ماه‌ها طول می‌کشد تا نتایج این آزمایشات مشخص شود.

پژوهشگران اعلام کردند حتی افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند یا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده و بهبود پیدا کرده‌اند نیز باید ماسک بزنند، زیرا کسانی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند نیز می‌توانند این ویروس را به دیگران منتقل کنند یا حتی دوباره به کرونا ویروس آلوده شوند.

کد خبر 482698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.