۴ مقام ارشد دولت چین توسط اتحادیه اروپا تحریم شدند

اتحادیه اروپا در اقدامی که به گفته رسانه‌های غربی در ۳۲ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، رسماً یک نهاد و ۴ مقام چینی را به بهانه آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده، تحریم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از نشریه ثاث چاینا مرنینگ پست، اتحادیه اروپا برای نخستین بار از سال ۱۹۸۹ به این سو، چهار مقام ارشد و یک نهاد دولتی چین را تحریم کرد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا اعلام کرده که این تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر، جایی که محل زندگی اویغورها است، علیه پکن وضع شده‌اند. بروکسل معتقد است دولت چین اقدام به بازداشت و نگهداری غیر قانونی اویغورها در کمپ‌های مستقر در این منطقه کرده است؛ اتهامی که دولت چین آن را رد کرده و معتقد است از این اردوگاه‌ها به عنوان مراکز آموزش نظامی در راستای مبارزه به تروریسم استفاده می‌کند.

بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، دبیرکل سابق کمیته امور سیاسی سین کیانگ، دبیرکل شرکت‌های ساخت و تولید حزب کمونیست سین کیانگ و معاون او و نهایتاً یکی از اعضای ارشد حزب کمونیست این استان امروز توسط بروکسل تحریم شده‌اند. همچنین شرکت ساخت و تولید سازمان امنیت ملی سین کیانگ نیز در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه چین قرار دارد.

چین بارها ادعای غرب علیه خود درباره نقض حقوق اقلیت اویغورها را «عاری از واقعیت» توصیف کرده است.

کد خبر 482672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.