پوتین برنامه‌ای برای مکالمه تلفنی با بایدن ندارد

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که به دلیل رد درخواست مکالمه تلفنی پوتین و بایدن از سوی طرف آمریکایی، رئیس جمهور روسیه نیز برنامه‌ای برای انجام این مکالمه ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای از رد درخواست «ولادیمیر پوتین» برای مکالمه تلفنی با جو بایدن خبر داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد علیرغم اهانت مستقیم بایدن به رئیس جمهوری روسیه و قاتل خطاب کردن وی، پوتین یک روز پس از این اظهارات، از بایدن درخواست کرده تا به صورت ویدئویی با یکدیگر تماس تلفنی داشته باشند؛ درخواستی که نهایتاً از سوی بایدن رد شده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ما می‌توانیم گزارش دهیم که طرف آمریکایی از پیشنهاد رئیس جمهور پوتین برای مکالمه در خصوص مشکلات موجود و ثبات استراتژیک میان دو طرف، با جو بایدن به صورت ویدئو کنفرانس استقبال نکرده است.

مسکو این اقدام کاخ سفید را از دست دادن فرصتی دانسته که می‌توانست به یافتن راه حلی برای رفع مشکلات موجود میان دو طرف منجر شود.

لازم به ذکر است، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز طی سخنانی اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین برنامه‌ای برای مکالمه با بایدن ندارد و دلیل آن هم این است که واشنگتن برای انجام چنین مکالمه‌ای اعلام آمادگی نکرده است.

کد خبر 482659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.