آزادراه قزوین - رشت با ترافیک سنگینی روبرو است

رییس پلیس راه استان قزوین گفت: آزادراه قزوین - رشت با ترافیک سنگینی روبرو شده و از رانندگان درخواست داریم تا با صبر و حوصله به سفر خود ادامه دهند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ فرهاد ذاکری منش امروز (دوشنبه) افزود: در حال حاضر بیشتر تردد خودروها در جاده‌های استان به سمت استان‌های شمالی کشور بوده و در سایر راه‌های ارتباطی نیز ترافیک عادی و روان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین روز از سال جدید شاهد ثبت بیشترین ترددها در جاده‌های استان بودیم، اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون حجم تردد خودروها در روز گذشته تقریباً به ۲ برابر رسیده که این مساله بیانگر آن است که مردم به هیچ عنوان توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ندارند.

سرهنگ ذاکری منش، بیشترین تخلف‌های ثبت شده در آزادراه‌های استان را سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی و پارک خودرو در حاشیه آزادراه اعلام کرد و افزود: متاسفانه پدیده پارک کردن خودرو در حاشیه آزادراه‌ها و جاده‌های اصلی امروزه به معضل تازه‌ای تبدیل شده که برخی رانندگان به آن مبادرت می‌کنند.

رییس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: رانندگان مجاز هستند تا در صورت خستگی و خواب آلودگی در شانه خاکی جاده و یا پارکینگ‌های تعیین شده توقف کرده و پس از استراحت اقدام به ادامه مسیر کنند.

این مسؤول انتظامی اضافه کرد: از شهروندان و رانندگان درخواست داریم تا در طول سفر به توصیه‌های پلیس مستقر در جاده عمل کرده و از هرگونه رفتار پرخطر در جاده که جان خود و سایر رانندگان را به خطر می‌اندازند، خودداری کنند.

منبع: ایرنا
کد خبر 482632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.