حمل و نقل ترکیبی را در تبریز راه اندازی می‌کنیم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: در سال جدید تلاش می‌کنیم تا با برنامه ریزی ویژه، شاهد بازگشت دوباره شهروندان به سیستم حمل و نقل عمومی شویم و حمل و نقل ترکیبی را در سال جدید راه اندازی کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی یوسفی با اشاره به اقدامات این معاونت در سال ۹۹، اظهار کرد: ما در سال گذشته به نقاط حادثه خیز که موجب تصادف و جرح می‌شد، توجه ویژه‌ای داشتیم. این موضوع در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت و احداث عابرگذرها، ایمن سازی و آرام سازی و رفع نقاط حادثه خیز در بودجه سال جدید مناطق آورده شده است.

وی گفت: برای سال جدید، در نظر داریم تا حمل و نقل ترکیبی را با بهره گیری از قطار شهری و اتوبوس راه اندازی کنیم و در جایی که قطار شهری وجود دارد، نقش اتوبوس را کمرنگ کنیم.

وی افزود: ساماندهی خودروهای باری نیز از دیگر برنامه‌های سال جدید این معاونت است. تعداد خودروهای باری زیاد است که در این راستا علاوه بر پارک حاشیه‌ای، محل‌هایی برای باراندازی به خصوص در محدوده‌های منطقه هشت و ۱۰ شناسایی کرده‌ایم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یوسفی گفت: این محل‌ها در هسته مرکزی شهر شناسایی شده تا باراندازی خودروهای باری راحت تر شود. این کار، روان شدن ترافیک و حمل و نقل را به خصوص در محدوده مرکزی شهر را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 482621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.