هر گونه تشویق به سفر در رسانه ها ممنوع است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه های به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رعایت بر ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت و ممنوعیت تبلیغ و تشویق مردم به سفر در رسانه ها تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا رئیسی در نامه‌ای به محمد خددادی، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: به رغم اینکه سیاست کلی بر ممنوعیت تشویق به سفر و تاکید بر پرهیز از انجام مسافرت‌هاست با توجه به تعطیلات نوروزی و شروع سال جدید افزایش مسافرت‌ها و ترددهای بین شهری محتمل است. از طرفی با توجه به وضعیت بسیار حساس و ناپایدار اغلب استان‌ها از از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ و نگرانی از نزدیک بودن موج چهارم شیوع کرونا به دلیل جا به جایی‌های گسترده احتمالی در سطح کشور رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

معاون وزیر بهداشت در این نامه از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خواست: دستور فرمائید در راستای صیانت از هموطنان رعایت اصول لازم در این ایام به صورت ویژه از طریق رسانه‌های انجام شود.

وی افزود: عدم تشویق به سفر و تاکید بر عدم انجام مسافرت‌ها به همه شهرها، خودداری از برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و عدم انجام دید و بازدیدهای حضوری توسط مردم، اطلاع رسانی نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا، رعایت اولویت سلامت و مسئولیت اجتماعی افراد در مبارزه با بیماری کووید ۱۹، تبیین مستمر شرایط کرونا در کشور و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صورت ضرورت انجام سفر با هدف جلوگیری از عادی انگاری در رسانه‌ها مورد تاکید است.

رئیسی گفت:، استفاده عموم مردم از ماسک در تمام ترددهای درون و برون شهری در صورت ضرورت به انجام سفر، رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی، رعایت بهداشت فردی استفاده از ماسک و شست و شوی منظم و صحیح دست‌ها، ممنوعیت اقامت در مدارس و امکان دولتی در همه شهرها، ممنوعیت برپایی چادر در بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی در تمام شهرها و ممنوعیت اقامت در کمپ‌های جنگلی در همه شهرها موضوعی است که در رسانه‌ها نیز باید مورد توجه باشد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، هم اکنون ۱۲ شهرستان از نظر خطرپذیری کرونا در وضعیت قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

به گزارش ایمنا بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
کد خبر 482614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.