آیا بریتانیا سلاح های ابرصوت را برای مقابله با روسیه می سازد؟

بریتانیا قصد دارد برای ایجاد نیروهای جدید ویژه 6 میلیارد و 600 میلیون پوند هزینه کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، با استناد به رسانه‌های بریتانیایی، در گزارش منتشره از استراتژی به‌روزرسانی نیروهای مسلح بریتانیا صحبت شده است. بریتانیا قصد دارد سلاح‌های ابرصوت بسازد و واحدهای ویژه SAS نیروهای مسلح را برای مقابله با نظامیان و واحدهای اطلاعاتی روسیه جلب کند.

هفته گذشته، کشور بریتانیا استراتژی سیاست خارجی و دفاعی طی ۳۰ سال آینده را منتشر کرد که بر طبق آن کشور به میزان ۴۰ درصد زرادخانه هسته‌ای را افزایش خواهد داد و بیش از ۲۴ میلیارد پوند استرلینگ برای مخارج دفاعی اختصاص خواهد داد.

استراتژی مدرنیزه کردن نیروهای مسلح در جهت طراحی و کاربرد فناوری جدید در نیروهای مسلح سختگیری شده است. همزمان کاهش نفرات نیروهای مسلح و نظامیان در نظر گرفته شده است.

تقسیم بندی مخارج شامل ۳ میلیارد پوند استرلینگ برای نیروهای زمینی، ۱۲۰ میلیون پوند استرلینگ برای ایجاد واحدهای ویژه «رنجری» صرف خواهد شد. حدود ۵ هزار نظامی و افسر عالیرتبه در آینده بیکار خواهند شد.

به نوشته «تلگراف»، تا سال ۲۰۲۴، بریتانیا به کشتی چندمنظوره شناسایی مسلح خواهد شد که از زیرساخت ملی از جمله کابل اینترنتی زیر آب که ۹۷ درصد تمام ارتباطات جهانی را تأمین می‌کند، دفاع خواهد کرد.

استراتژی جدید بریتانیا، ایجاد مراکز نوآورانه وابسته به وزارت دفاع را برای استفاده از نوآوری‌ها در ساخت سلاح در نظر می‌گیرد.

کد خبر 482601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.