شناسایی و قرنطینه ۳۰ مسافر دارای علائم کرونا در بدو ورود به کشور

رییس جمعیت هلال احمر از آماده‌باش بیش از ۱۰ هزار امدادگر هلال احمر در ایام نوروز خبر داد و گفت که تاکنون بیش از ۲۰ هزار مسافر ورودی از خارج از کشور در مبادی رسمی غربالگری شده‌اند.

به گزارش ایمنا، کریم همتی در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: ابتدا فرا رسیدن سال نو را به مردم ایران و مردم دیگر کشورها که نوروز را جشن می‌گیرند، تبریک عرض می‌کنم. امسال طرح نوروزی جمعیت هلال احمر متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شده و گرچه امدادگران در پایگاه‌ای امدادی و جاده‌ای مستقر هستند، اما با توجه به شرایط کرونا وظایف دیگری نیز به هلال احمر واگذار شد که یکی از این وظایف غربالگری مسافران خارجی در مبادی ورودی به کشور بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۵ پایگاه در کل کشور با حضور بیش از ۱۰ هزار نجات گر در طرح نوروزی امسال در آماده‌باش هستند، گفت: همچنین عوامل جمعیت هلال در ۳۳ مرز از مبادی ورودی رسمی کشور حضور داشته و اقدام به غربالگری و کنترل موارد مشکوک انجام کرده‌اند.

همتی با بیان اینکه روزانه ۶۰۰۰ مسافر نوروزی در مرزهای رسمی کشور غربالگری می‌شوند، گفت: از مجموع از ۱۱۷ مرز کشور تعداد ۹۵ مرز فعال است و از این تعداد ۳۲ مرز رسمی، مسافرپذیر هستند که در ۱۶ استان کشور واقع شده و عوامل هلال احمر در آنها حضور دارند که شامل ۱۸ مرز زمینی، ۱۱ مرز هوایی و سه مرز دریایی است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۶۵۰۰ مسافر از مبادی مرزی رسمی وارد کشور می‌شوند، گفت: عمده این مسافران هموطنان خارج از کشور هستند که در حال ورود به کشور هستند. از مجموع بیش از ۲۰ هزار نفری که مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، تاکنون ۵۰۰۰ تست سریع کرونا و ۳۳۵۰ تست pcr از موارد مشکوک اخذ شده که از این تعداد ۳۰ نفر دارای علائم کرونا بوده و قرنطینه شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان ادامه داد: افراد مشکوک قرنطینه شده و در حال حاضر نیز در قرنطینه هستند تا پس از ازبین رفتن علائم و منفی شدن تست کرونا به محل زندگی خود بازگردند.

همتی درباره آماده‌باش امدادگران در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور نیز گفت: در خواست ما از شهروندان این است که از انجام سفر به خصوص سفرهای غیرضروری خودداری کنند، با این وجود امدادگران هلال احمر به منظور امدادرسانی به هرنوع حادثه احتمالی از جمله حوادث ترافیکی در آماده‌باش هستند.

وی همچنین درباره پرداخت حقوق کارمندان هلال احمر نیز گفت: یکی از دغدغه‌های هلال احمر در سال گذشته، نگرانی برای پرداخت حقوق بهمن و اسفند کارکنان بود که خوشبختانه توانستیم علاوه بر حقوق، بخشی از معوقات را هم پرداخت کنیم. تلاش داریم یکی از رفاهی های کارکنان را هم بعد از تعطیلات پرداخت کنیم.

منبع ایسنا

کد خبر 482530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.