سفیر روسیه در آمریکا به مسکو بازگشت

خبرگزاری تاس گزارش داد ، سفیر روسیه در آمریکا امروز (یکشنبه) برای بحث و گفتگو در مورد چگونگی رسیدگی به روابط متغیر واشنگتن-مسکو پس از آنکه جو بایدن پوتین را "قاتل" خواند، وارد مسکو شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر خود، آناتولی آنتونوف، را برای مذاکرات فوری فراخوانده است.

بایدن در مصاحبه‌ای با ای بی سی گفت فکر می‌کند رئیس جمهور پوتین قاتلی است که "بهای" ادعای دخالت در انتخابات ایالات متحده را پرداخت خواهد کرد- اتهامی که مسکو انکار می‌کند.

پوتین در پاسخ به بایدن پیشنهاد گفتگوهای آنلاین بصورت زنده با رئیس جمهور ایالات متحده را مطرح کرد، پیشنهادی که بایدن تاکنون مورد قبول قرار نداده است.

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی سفارت روسیه در واشنگتن تصویری از آنتونوف را در ساعات اولیه بامداد یکشنبه در یک فرودگاه آمریکا منتشر کرد. سفارت گفت: آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در حال عزیمت به مسکو برای مشارکت در مشاوره‌های اصلاح روابط روسیه و ایالات متحده است."

هر دو کشور گفته‌اند که تنها در صورت همخوانی با منافع ملی همکاری خواهند کرد. شبکه اول تلویزیون دولتی گفت آنتونوف قبل از سوار شدن به هواپیما به خبرنگاران گفت که کارهای زیادی برای انجام امور خارجه روسیه و دیگران وجود دارد، اما او شک ندارد که باز نگه داشتن خطوط ارتباطی به نفع مردم آمریکا است.. این کانال سپس آنچه را که گفته بود گزیده نامه‌هایی است که آمریکایی‌ها قبل از عزیمت به آنتونوف فرستاده بودند و از اظهار نظر بایدن در مورد پوتین عذرخواهی کردند، نشان داد.

کد خبر 482503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.