هراس اسرائیل از پیروزی حماس در انتخابات آینده

منابع فلسطینی از بازداشت شماری از فلسطینی‌ها در منطقه‌ای در جنوب کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست، خبر دادند.

به گزارش ایمنا، نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته هفت فلسطینی را در جنوب کرانه باختری بازداشت کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند: هفت فلسطینی از روستای سنیریا در جنوب «قلقیلیه» در کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

«سیف عمر» رئیس شورای روستای «سنیریا» اعلام کرد: نیروهای دشمن هفت جوان را در نزدیکی «خله حسان» در شمال روستا بازداشت کردند.

«خله حسان» میان «سنیریا» و شهرک «بدیا» در استان «سلفیت» واقع است و شهرک نشینان صهیونیست بر آن کنترل دارند. صهیونیست‌ها به دنبال احداث شهرک جدید هستند که پنج شهرک را با یکدیگر مرتبط می‌سازد.

از سوی دیگر شاهدان عینی از تیراندازی نظامیان صهیونیست به غزه خبر دادند و اعلام کردند: نظامیان صهیونیست در نوار مرزی با غزه در شرق رفح به سوی کشاورزان و ماهیگیران فلسطینی شلیک کردند.

نظامیان صهیونیست به سوی کشاورزانی که در مزارع خود مشغول کار بودند تیراندازی کرده و آنها را مجبور به ترک این مزارع و بازگشت به خانه‌هایشان کردند.

همچنین نظامیان صهیونیست به سوی ماهیگیران در ساحل «دیرالبلح» غزه شلیک کردند که خساراتی به قایق ماهیگیران وارد شد اما گزارشی از تلفات به ماهیگیران مخابره نشده است و ماهیگیران مجبور به ترک محل شدند.

خبر دیگر از فلسطین اینکه «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: حماس مایل به تشکیل فهرست ملی عریض که شامل گروه‌های و افراد مستقل شود، است.

وی افزود: هنگامی که از فهرست ملی مشترک سخن می‌گوییم منظورمان فهرست دوجانبه فتح و حماس نیست بلکه از فهرستی ملی که شامل همه گروه‌های فلسطینی شود، سخن به میان می‌آوریم.

بدران تاکید کرد: حماس در عین حال که در راستای فهرست حماسی خالص حرکت می‌کند تا در انتخابات در هر زمانی وارد شود تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا فهرست ملی عریض وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اشغالگران استفاده کننده نخست از دودستگی فلسطینی‌ها هستند و هر تلاشی برای ایجاد از بین بردن اختلاف میان فلسطینی‌ها به مثابه تهدیدی برای اشغالگران است. اشغالگران از پیروزی حماس و بازگشت مجدد آن از طریق صندوق رای به ویژه در کرانه باختری هراس دارد.

بدران گفت: ما باید در زمینه انتخابات متحد باشیم و با دخالت‌های آمریکا و اشغالگران اسرائیلی و دیگران مقابله کنیم و جبهه واحدی را تشکیل دهیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 482462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.