بهترین اتفاق سال ۹۹ اصفهان، رونق ساخت‌وساز بود/ رهبری، آفات تولید را شناسایی کردند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دلنگرانی مقام معظم رهبری بابت مواهبتی است که در کشور به نحو مطلوبی مدیریت نشده و علی‌رغم تاکید ایشان بر جهش تولید در سال گذشته، وضعیت فعلی را پسندیده ندانسته‌اند؛ بدین سبب با شناسایی آفاتی که در مسیر تولید است، بر افزایش حمایت‌ها تاکید کردند.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط رهبر انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته را سال جهش تولید نامگذاری کردند و انتخاب نام "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" برای سال ۱۴۰۰ در استمرار همان شعار "جهش تولید" است.

وی افزود: یکی از مسائلی که باید در کشور تا حصول نتیجه دنبال شود، تولید است و هرچند تلاش‌هایی در سال ۹۹ در این راستا شد، اما منجر به جهش واقعی در تولید کشور نشده است زیرا باید همه کسانی که در کشور زندگی می‌کنند، آثار این جهش را ببیند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جهش تولید باید به‌طور کمی و کیفی برای تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف کننده ملموس باشد و نه تنها ظرفیت کارخانه‌ها و مراکز تولیدی افزایش یابد بلکه باید با جهش در کیفیت، اعتماد به تولیدات داخلی به حدی باشد که مصرف‌کننده داخلی سراغ تولیدات خارجی نرود.

وی با تاکید بر لزوم اطمینان‌بخشی به مردم در کیفیت تولیدات، اظهار کرد: جلب اعتماد مردم زمان‌بر است بنابراین باید با حوصله بیشتری، در تولیدات داخلی اعتمادسازی میان مردم دنبال شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: هرچند در این زمینه‌ها اتفاقات خوبی رخ داده اما ایران کشوری است که هم از زیرساخت‌های فراوانی بهره می‌برد، هم مردمی با استعداد و هوش سرشار دارد که اگر به این موضوعات توجه شود، یقیناً رونق تولید در کشور ظهور بیشتری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دلنگرانی مقام معظم رهبری بابت مواهبتی است که در کشور به نحو مطلوبی مدیریت نشده و علی‌رغم تاکید ایشان بر جهش تولید در سال گذشته، وضعیت فعلی را پسندیده ندانسته‌اند؛ بدین سبب با شناسایی آفاتی که در مسیر تولید است، بر افزایش حمایت‌ها تاکید کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حمایت دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها باید در کنار حمایت مردم به کمک تولید بیاید، افزود: سازمان‌ها و نهادهای دولتی با محدودیت استفاده از کالاهای خارجی مواجه هستند و از خرید کالاهایی که مشابه داخلی دارد منع شده‌اند و اسناد آن‌ها پرداخت نمی‌شود که این اقدامی شایسته در پشتیبانی از تولید کالای ایرانی است؛ مردم نیز باید با چنین رویکردی از تولیدات داخلی حمایت کنند.

انتخابات نباید به سمت اقلیت برود

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تداوم شکوفایی و جهش تولید در سایه انتخاب مدیریت مناسب در انتخابات ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: هردو جریان سیاسی غالب، مدعی اداره کشور به بهترین نحو بوده و هم‌نظر هستند که باید از بهترین نیروها برای انتخابات استفاده کنند تا شرایط حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی فراهم شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای حضور برای تمام جریان‌های سیاسی، سبب نشاط اجتماعی می‌شود و نباید اجازه دهیم که انتخابات به اقلیت کشیده شود؛ باید مردم برای حضور در انتخابات و مشارکت در سرنوشت خود ترغیب شده و نامزدهای موردنظرشان را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: منتخبان برآمده از مردم هستند بنابراین باید انتظارات مردم را تحقق بخشند و دولت، شوراها و مجلس دنبال سامان‌دهی تولید در دو زمینه کمی و کیفی باشند.

موانع تولید در شهر را بررسی می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش مدیریت‌های شهری در پشتیبانی و رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در حوزه صنعت ساختمان تکالیفی را به عهده دارد که تاکنون سعی کرده‌ایم آن را انجام دهیم و در سال آتی نیز بررسی می‌کنیم که چه موانعی بر سر راه تولید در شهر اصفهان وجود دارد و براساس وظایف خود چه کارهایی را می‌توان در دستورکار قرار داد.

نصراصفهانی رونق ساخت‌وساز در شهر را یکی از موضوعاتی دانست که به افزایش تولید کمک زیادی می‌کند و افزود: اگر این صنعت رونق داشته باشد، اشتغال، امید به زندگی و اعتماد به نفس جوانان شهر افرایش یافته و می‌تواند در دستیابی به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، حائز اهمیت باشد بنابراین همه باید در جهت تحقق این اهداف تلاش کرده و درخصوص شعار سال، به چند بنر و سخنرانی بسنده نکنیم.

قولی که داده بودیم را عمل کردیم

وی گفت: در سالی که گذشت با رکود جدی اقتصادی و تورم قابل توجهی در کشور مواجه بودیم اما خدا را شاکریم که مدیریت شهری اصفهان در این سال خوش درخشید و نه تنها توقفی در اجرای پروژه‌ها رخ نداد بلکه شهر سرزنده‌تر بود، پروژه‌ها به نحو مطلوب‌تری به پیش رفت و امیدواری میان پیمانکاران و کارگران حاکم شد.

نصراصفهانی افزود: در برخورد با مردم می‌دیدیم که آن‌ها سرزندگی شهر را دیده‌اند و اقدامات شهرداری توسط آن‌ها درک شده است؛ مدیریت شهری انتظاراتی که مردم درباره اصفهان دارند را به حد مطلوبی انجام داد و با سربلندی اعلام می‌کنیم که در سال ۹۹ کارها به چشم مردم آمد.

وی تاکید کرد: چند سال است با عضویت در شورای شهر، مسائل را رصد می‌کنم و می‌توان گفت اجرای پروژه‌ها با سه محور کمی، کیفی و زمان‌بندی مناسب قابل قبول است؛ قولی که به مردم درخصوص پروژهایی مانند سالن اجتماعات گلستان شهدا، تقاطع‌های غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی، پل آفتاب و خیابان‌های تابان و آسمان داده بودیم، با تاکید بر هر سه محور مذکور محقق شد که جای خرسندی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: علاوه بر پروژه‌های کلان، نظم و انضباط مالی خوبی در شهرداری حاکم شده است و تحقق درآمدها در شرایط کنونی که طبق آمار بالای ۹۵ درصد و احتمالاً با وصول باقی مانده مطالبات به ۱۰۰ درصد می‌رسد، یکی از دستاوردهای مهم سال گذشته است.

وی تصریح کرد: اگر درایتی که در ارائه بسته‌های ساخت‌وساز ابتدای سال ۹۹ شد نبود و سرمایه‌ها درست مدیریت نمی‌شد، بخش عمده پول‌هایی که مردم در صنعت ساختمان هزینه کردند و سبب افزایش اشتغال شد، به سمت بازار بورس، طلا و دلار می‌رفت.

نصراصفهانی گفت: به نظرم بهترین اتفاق سال گذشته در مدیریت شهری، افزایش دریافت پروانه و رونق ساخت‌وساز بود که رونق مشاغل زیادی را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم همراه داشت.

اجازه بروز رخوت در شهر را نمی‌دهیم

وی در خصوص اولویت اول مدیریت شهری در پنج ماه آینده، خاطرنشان کرد: اولویت اول مدیریت شهری آنست که کار شهر زمین نماند، از مأموریت‌های اصلی غفلت نکنیم و وارد حواشی نشویم؛ آنچه مدنظر است را تا روز پایانی با اقتدار، صلابت و اعتقاد دنبال خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم رخوت و سستی در امور شهر ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بخش قابل توجه بودجه ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ شهرداری باید در پنج ماه نخست امسال محقق شود و پروژه‌های ناتمامی که در بودجه تاکید شده تمام و کلنگ‌زنی پروژه‌های پیش بینی شده انجام شود تا همچنان شاهد تلاش، تکاپو و آرامش در کلانشهر اصفهان باشیم.

کد خبر 482456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.