اعزام آتش‌نشانان تالش به ۲۵۷ مأموریت

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این واحد در سال ۱۳۹۹ در مجموع به ۲۵۷ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانان واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۱۲۷ عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد عملیات ۳۸ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی و ۱۷ مورد مراکز تجاری، ۳۲ مورد آتش سوزی ضایعات و علفزار، ۹ مورد جنگل و ۱۷ مورد حریق خودرو بوده است.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته، ۱۴ مورد آتش سوزی رخ داد، که دو مورد آن آتش سوزی جزئی دو واحد مسکونی و ۱۲ مورد نیز حریق لاستیک و ضایعات بود که خوشبختانه این آتش سوزی‌ها مصدومی نداشت.

خورشیدی ادامه داد: آتش سوزی‌های منزل مسکونی و واحد تجاری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در تالش فقط سه مورد کاهش داشته است.

وی افزود: واحد آتش‌نشانی تالش در زمینه نجات افراد محبوس شده در آسانسور ۴۲ مورد، امداد در تصادفات جاده‌ای ۱۲ مورد، رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک ۵۲ مورد و سایر امدادها ۲۴ مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش تصریح کرد: متأسفانه ۵۰ درصد منازل مسکونی در تالش دارای بیمه آتش سوزی است که به شهروندان توصیه می‌شود در اولین فرصت، نسبت بیمه کردن محل کسب و کار خود اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش با ۲۵ نیروی انسانی و پنج خودروی اطفای حریق و یک تانکر آب‌رسان در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 482454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.