آصفری: مجلس قوانین تولید را اصلاح کند

نماینده اراک درمجلس شورای اسلامی گفت: سود بانکی آنقدر زیاد است که برخی از تولیدکنندگان نمی‌توانند پول وام خود را بازپرداخت کنند و از طرف دیگر با جرائم سنگین بانکی روبه‌رو می‌شوند.

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سال ۱۴۰۰ و نام‌گذاری سال جدید اظهار کرد: به دلیل اهمیت مسائل اقتصادی چندین سال است که نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با محوریت توجه به مسائل اقتصادی و تولید صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در عرصه سیاست خارجی و همچنین دیگر عرصه‌ها توانمندی خود را افزایش دهیم و ارزش پول کشور ارتقا پیدا کند، باید به مقوله تولید توجه جدی داشته و موانع تولید را برطرف کنیم؛ باید توجه داشت که موانع تولید فقط موانع خارجی و تحریم‌ها نیستند، بلکه بیشتر در داخل کشور هستند. برخی آئین‌نامه‌ها و قوانین دست و پا گیر، رانت‌ها، سو استفاده‌ها و بسته بودن درب دفتر برخی از مدیران بر روی تولیدکنندگان از جمله موانع تولید محسوب می‌شوند.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید قوانین دست و پا گیری که بروکراسی اداری را برای تولید کنندگان زیاد کرده و مانعی برای جذب سرمایه گذار شده است را اصلاح کرده و سیاست‌های تشویقی را در راستای جهش تولید تصویب کند. مجلس شورای اسلامی باید با دستگاه‌هایی که در مسیر تولید مانع تراشی می‌کنند برخورد کند.

آصفری ادامه داد: سود بانکی آنقدر زیاد است که برخی از تولیدکنندگان نمی‌توانند پول وام خود را بازپرداخت کنند و از طرف دیگر با جرایم سنگین بانکی روبه‌رو می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کشور سیاست تشویقی چندانی برای حمایت از تولید کنندگان وجود ندارد و ضروری است وزارت صمت در راستای رفع موانع تولید قدم‌های جدی تری بردارد و اقدام به وضع سیاست‌های تشویقی در راستای حمایت از تولید کنندگان کند.

کد خبر 482428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.