افزایش محدودیت‌های کرونایی در بلژیک

دولت بلژیک از اعمال مقررات جدیدی در سطح این کشور، برای کاهش انتشار ویروس کرونا در میان مردم خبر داده و اعلام کرده که این محدودیت‌ها تا بیست و پنجم ماه آوریل ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی تکمیل شدن ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی سراسر بلژیک، مقامات رسمی کشور تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های جدیدی بر مردم اعمال کنند با این امید که تا انجام کامل واکسیناسیون، شیوع بیماری کووید -۱۹ در این کشور به حداقل برسد. مقررات جدید کرونایی در کشور بلژیک از بیست و هفتم ماه مارس آغاز خواهد شد و تا پایان روز بیست و پنجم آوریل ادامه خواهد داشت.

افزایش محدودیت‌های کرونایی در بلژیک

از آنجا که افزایش انتشار ویروس کرونا طی دو ماه اخیر، به مدارس و مراکز کاری نسبت داده شده است، مقررات جدید بیش از هر چیزی، این بخش‌های عمومی را پوشش خواهد داد. با این حال محدودیت‌های دیگری نیز بر مردم در تمام مکان‌های عمومی اعمال خواهد شد تا شیوع بیماری کووید -۱۹ به حداقل برسد.

به عنوان مثال، گردهم‌آیی بیش از چهار نفر در خارج از منازل ممنوع خواهد بود و همین تعداد افراد نیز باید در حین ارتباط با یکدیگر، از ماسک استفاده کنند. البته کودکان زیر ۱۲ سال از این قانون مستثنی هستند و هیچ‌گونه محدودیتی برای استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی بر آن‌ها اعمال نخواهد شد علاوه بر این مقررات جدیدی برای زمان فعالیت فروشگاه‌های غیرضروری در نظر گرفته خواهد شد و باز بودن آن‌ها در ساعات دیگر روز، جرم محسوب می‌شود. مراکز ورزشی، سالن‌های زیبایی، مراکز درمانی غیرضروری نظیر سالن‌های ماساژ نیز تا پایان بیست و پنجم ماه آوریل حق فعالیت نخواهند داشت و اعمال مقررات جدید برای این مراکز بر اساس میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ پس از محدودیت‌های اعمال شده صورت خواهد گرفت.

مهم‌تر از همه این که، مراکز آموزشی غیردولتی تا پایان روز دوم آوریل بسته خواهد بود، اما شیرخوارگاه‌ها اجازه ادامه فعالیت را خواهند داشت علاوه بر این، هیچ آزمونی از مدارس طی این دوران لغو نخواهد شد، با این حال تمام اقدامات لازم جهت خود جداسازی دانش‌آموزان باید توسط مدیران مدارس انجام شود.

افزایش محدودیت‌های کرونایی در بلژیک

کد خبر 482409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.