پرتغال میزبان شهرک نوآور ۱۵ دقیقه‌ای

شهرداری آلمادا پرتغال از احداث شهرک ۱۵ دقیقه‌ای "نوآور" خبر داده است که برای تکمیل آن ۸۰۰ میلیون یورو نیاز است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری آلمادا با همکاری دانشگاه نوا NOVA لیسبون خبر از اجرای ابرپروژه منطقه‌ای "نوآور" داده‌اند که قرار است میزبان فعالیت متخصصان ملی و بین‌المللی شاغل در دانشکده علوم و تکنولوژی NOVA باشد. این محله بر اساس مفهوم جدید "شهر ۱۵ دقیقه‌ای" احداث خواهد شد که بر اساس آن ساکنان تنها با طی ۱۵ دقیقه پیاده‌روی یا با دوچرخه می‌توانند تمام نیازهای روزمره خود در زندگی شهری را از خرید، کار اداری تا حضور در فضای سبز برآورده کنند.

پرتغال میزبان شهرک نوآور ۱۵ دقیقه‌ای

آلمادا منطقه‌ای در حاشیه کلانشهر لیسبون است که قرار است ۳۹۹ هکتار از منطقه "نوآور" را در خود جای دهد. این پروژه در حال حاضر در مرحله ارزیابی مالی قرار دارد که پیش بینی می‌شود بخش خصوصی و همچنین اتحادیه اروپا حامی مالی اجرای این پروژه شوند چراکه این بنیاد همواره پشتیبان تحول شهری تحت اصول پایدار است.

این محوطه دانشگاهی که تا سال ۲۰۲۳ آماده خواهد شد هسته مرکزی پروژه خواهد بود و انتظار می‌رود عملیات توسعه، پیرامون آن انجام بگیرد؛ پس از تکمیل کامل این پروژه، منطقه میزبان چهار هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان جدید، هزار واحد مسکونی و البته ۱۷ هزار شغل جدید خواهد شد که رونق اقتصادی ناحیه را به همراه خواهد داشت.

مدیران کلانشهر لیسبون با اجرای این پروژه قصد دارند جایگاه خود را در بین شهرهای مدرن، پایدار، چند منظوره، مبتکر و در حال رشد حفظ کند؛ مسئولان شهر بر این باورند که پروژه جدید با پیاده سازی مفهوم "کار، زندگی و تفریح" کیفیت زندگی ساکنان را افزایش خواهد داد.

پرتغال میزبان شهرک نوآور ۱۵ دقیقه‌ای

کد خبر 482383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.