همتی: سال ۹۹ سال محک تاب‌آوری اقتصاد و جامعه بود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سالی که پشت سر گذاشتیم در کنار تمامی سختی‌هایش به خاطر کرونا و فشاری که از ناحیه تحریم‌ها به مردم خصوصاً طبقات ضعیف و کم‌درآمد جامعه از نظر معیشتی وارد شد سال محک تاب‌آوری اقتصاد و جامعه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با تبریک فرا رسیدن سال نو، نوشت: سالی که پشت سر گذاشتیم در کنار تمامی سختی‌هایش به خاطر کرونا و فشاری که از ناحیه تحریم‌ها به مردم خصوصاً طبقات ضعیف و کم‌درآمد جامعه از نظر معیشتی وارد شد سال محک تاب‌آوری اقتصاد و جامعه بود.

وی افزود: علیرغم کاهش دریافتی ارزی بانک مرکزی به رقمی در حدود ۱۵ درصد میانگین ۲۰ سال گذشته و کاهش درآمد دولت از این ناحیه به لطف خداوند و مسئولان و صادرات غیر نفت خام، نیازهای ضروری کشور تأمین شد و به اعتراف خود آمریکایی‌ها فشار حداکثری شکست خورد به طوری که شاهد خروج از رکود و بازگشت رشد مثبت اقتصادی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ بودیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: امیدوارم سال ۱۴۰۰ سال ثبات بیشتر بازار رشد بیشتر تولید ناخالص داخلی و سال کنترل بیشتر تورم در جهت بهبود معیشت و رفاه مردم باشد.

کد خبر 482336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.