هوای آخرین روز زمستان قرن در اصفهان سالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با قرار گرفتن روی شاخص ۷۲ در وضعیت زرد و سالم ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۸ صبح امروز _شنبه ۳۰ اسفندماه_ با قرار گرفتن روی شاخص ۷۲ در وضعیت زرد و سالم ثبت شده است.

روز گذشته نیز میانگین شاخص کیفی هوا در این شهر با قرار گرفتن روی شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و سالم ثبت شده بود. کیفیت هوای کلانشهر اصفهان اکنون در خیابان پروین با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت سالم ثبت شده است، کیفیت هوا در ایستگاه خرازی با قرار گرفتن روی شاخص ۷۰ سالم است.

اکنون شاخص کیفی هوای اصفهان در ایستگاه‌های استانداری و رودکی به ترتیب با قرار گرفتن روی شاخص‌های ۶۹ و ۷۹ در وضعیت سالم ثبت شده است.

در حال حاضر تنها ایستگاه فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز اصفهان، شاهین‌شهر و سجزی است و اکنون شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر و سجزی به ترتیب با قرار گرفتن روی عدد ۵۲ و ۶۵ در وضعیت سالم ثبت شده است، همچنین اکنون شاخص کیفی هوای مبارکه بر روی عدد ۵۹ و در وضعیت سالم قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 482316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.