اتصال رینگ چهارم به تقاطع آفتاب در سال آینده

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: امیدوارم بتوانیم با همین عزم ادامه رینگ حفاظتی تا تقاطع آفتاب که تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک و آلایندگی‌ها دارد را در سال ۱۴۰۰ به پایان برسانیم.

به گزارش ایمنا، ایرج مظفر امروز (جمعه) در مراسم گشایش پل شماره یک از مسیر شرق به جنوب مجموعه تقاطع‌های غیرهمسطح شهید سلیمانی، اظهار کرد: در آستانه عید نوروز و سال ۱۴۰۰، شهرداری اصفهان یکی از ابر پروژه‌های عمرانی خود را طبق زمانی که قول داده بود به اتمام رساند.

وی با اشاره به مشخصات فنی مجموعه تقاطع‌های غیرهمسطح شهید سلیمانی، تصریح کرد: این پل در ابتدای کیلومتر صفر حلقه حفاظتی قرار دارد به نحوی که حلقه حفاظتی از محل این پل آغاز و به طول ۷۸ کیلومتر ادامه می‌یابد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در نوروز ۹۹ تقاطع آفتاب و بلوار فرزانگان در مسیر حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: با احداث این تقاطع و بلوار، شهرداری‌های مناطق ۷، ۱۰ و ۱۴ از ترافیک سنگین نجات پیدا کردند و امروز نیز یکی از پل‌های بزرگ شهید سلیمانی به طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۴ متر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سایر پل‌های شهید سلیمانی هم‌اکنون آماده است، افزود: به دلیل تکمیل نبودن علائم و عدم صدور مجوز پلیس راهور سایر این پل‌ها با تأخیر یک هفته‌ای گشوده می‌شود اما پل شماره یک که بیشترین تأثیر را در ترافیک منطقه ۱۵ داشت امروز به بهره‌برداری رسید.

مظفر با بیان اینکه در مجموع پنج پل در پروژه مجموعه پل‌های شهید سلیمانی وجود دارد اضافه کرد: پل شماره دو به طول ۲۰۰ متر و عرض ۱۸ متر، پل شماره سه ۱۸۸ متر و عرض ۱۸ متر و پل شماره ۴ نیز به طول ۱۶۶ متر و عرض ۱۹ متر و مجموع مساحت پل سازی این پروژه حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع است.

وی ادامه داد: علاوه بر پل‌های این پروژه، زیرگذری به طول ۷۸۰ متر ایجاد شده که در مسیر شمال به شرق است و پل شماره پنج محسوب می‌شود، پل شماره یک حرکت شرق به جنوب را انجام می‌دهد که امروز به بهره‌برداری رسید، پل شماره دو حرکت جنوب به شمال رینگ را پوشش می‌دهد که با تأخیر یک هفته‌ای افتتاح می‌شود، پل شماره سه با وجود آماده بودن در بخش جنوب به شمال رینگ است که به دلیل وجود آزادسازی‌هایی که دارد در حال حاضر امکان بهره برداری آن وجود ندارد، اما بعد از آزادسازی‌های مربوط، در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شود.

مظفر با بیان اینکه در مجموع تمام پل طبق وعده‌ای که داده شده بود به پایان رسیده، اضافه کرد: برای تکمیل این پل از مجموعه پل‌های شهید سلیمانی قراردادی به مدت ۲۴ ماه با پیمانکار منعقد شده بود، اما با کار جهادی ظرف ۲۰ ماه به پایان رسید.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: اجرای این پروژه مشکلات جانبی دیگری مانند جا به جایی تأسیسات به طول ۹ کیلومتر با مبلغ ۱۳ میلیارد تومان و دیوار کارخانه قند داشت که طی این زمان با تلاش مجموعه شهرداری در شرایط سخت کرونایی، تحریم‌ها و افزایش بی رویه قیمت‌ها به پایان رسید.

وی تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با همین عزم ادامه رینگ تا تقاطع آفتاب که تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک و آلایندگی‌ها دارد را در سال ۱۴۰۰ به پایان برسانیم.

مظفر هزینه اجرای پل‌های شهید سلیمانی را ۱۳۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: علاوه بر این ۳.۵ میلیارد تومان هزینه لوله کشی فضای سبز، پنج میلیارد تومان برای روشنایی و سه میلیارد تومان برای نورپردازی پیش بینی و برای آزادسازی این پروژه نیز حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

کد خبر 482271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.