وزش باد شدید؛ پدیده غالب آسمان اصفهان تا ۳ روز آینده

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: ناپایداری‌های جوی در استان اصفهان در ۳ روز آینده تداوم دارد و آسمان بسیاری از مناطق در این مدت قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر، وزش باد شدید و وقوع بارش‌های پراکنده در مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استقرار ناپایداری‌های جوی در استان اصفهان در ۳ روز آینده، اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر، وزش باد به نسبتاً شدید تا شدید و وقوع بارش‌های پراکنده در مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به گذر موج‌های ضعیف و متناوب ناپایدار تا ۳ روز آینده، تصریح کرد: احتمال وقوع توفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در نیمه شرقی، شمالی و مرکز استان وجود دارد، با توجه به وقوع گرد و خاک در این مناطق کاهش کیفیت هوا و دید افقی در جاده‌های مواصلاتی دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق بین ۲ تا ۳ درجه کاهش دارد، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: خور و بیابانک با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دمای ۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 482244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.