افزایش حجم پسماندهای شهری اصفهان در روزهای پایانی سال

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: حجم پسماندهای شهری اصفهان در روزهای پایانی سال افزایش چشمگیری داشته است.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال جاری یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۸۰ کیلوگرم پسماند شهری به کارخانه کود آلی شهرداری اصفهان وارد شده است.

وی تصریح کرد: میزان پسماند خشک جمع آوری شده در شهر اصفهان در این تاریخ ۱۵۰ هزار و ۷۸۰ کیلوگرم بوده است که به تفکیک شامل ۴۶ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم از درب منازل، ۵۱ هزار و ۴۱۰ کیلوگرم از معابر و مجتمع‌های تجاری و ۵۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم از ایستگاههای پسماند خشک است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان باید به خاطر حفظ زیبایی بصری شهر و بهداشت محیط زیست شهری از رها کردن هرگونه پسماند حجیم در معابر شهری خودداری کنند و جمع آوری این پسماندها را تنها از طریق اعلام آدرس به سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند.

وی در خصوص تحویل پسماندهای الکترونیک به ایستگاه‌های بازیافت افزود: ایستگاه‌های بازیافت مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان پسماندهای الکترونیکی شامل انواع وسایل برقی خراب شده و فرسوده، بردهای الکترونیکی، اجزای رایانه، سیم‌ها و تلفن‌های همراه بدون استفاده را از شهروندان دریافت کرده و همانند دیگر پسماندهای دریافتی در ایستگاه‌ها ما به ازای آن به شهروندان از محصولات موجود در ایستگاه اهدا می‌کنند.

محمدی اظهار امیدواری کرد با رعایت این نکات در آستانه بهار طبیعت، همچون گذشته شهری زیبا و زیست‌پذیر داشته باشیم.

کد خبر 482197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.