آمار نهایی ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر لنجان

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان لنجان گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در شهرستان لنجان همزمان با سراسر کشور در شهرستان لنجان آغاز و ثبت نام ۳۱۳ نفر از دواطلبین نهایی شد.

کمال نوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوزه انتخابیه شهرستان لنجان براساس برنامه زمان‌بندی انتخابات پس از دستور شروع ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات با تشکیل هیئت اجرایی فرآیند ثبت نام داوطلبان ۹ شهر شهرستان را در سه بخش مرکزی، فولادشهر و باغبادران آغاز شد.

وی افزود: براساس اطلاعیه وزارت کشور ثبت نام از داوطلبان به چهار روش هوشمند، الکترونیک، غیر حضوری و حضوری انجام شد و علیرغم اطلاع‌رسانی لازم برای انجام فرآیند ثبت نام به صورت غیرحضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا درصد قابل توجهی از ثبت نام‌ها به صورت حضوری انجام شد. با توجه به تدابیر اتخاذ شده این مهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: به دلیل بروز برخی مشکلات در زیرساخت‌ها ثبت نام داوطلبان تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۷ تمدید شد و با نهایی شدن ثبت نام‌ها در سامانه جامع، ۳۱۳ نفر داوطلب حضور در انتخابات شورای شهر شهرستان لنجان شدند که از این تعداد ۳۹ نفر زن و ۲۷۴ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: از ۳۱۳ داوطلب ثبت نام شده، ۱۰۲ نفر داوطلب شرکت در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر فولادشهر بوده‌اند که ۱۰ زن و ۹۲ مرد هستند.

نوری اضافه کرد: همچنین ۵۹ نفر (۸ نفر زن و ۵۱ نفر مرد) در زرین شهر ،۳۸ نفر (یک نفر زن و ۳۷ نفر مرد) سده لنجان ،۲۶ نفر (۹ نفر زن و ۱۷ نفر مرد) باغبادران، ۱۷ نفر (۲ نفر زن و ۱۵ نفر مرد) باغشاد ،۱۷ نفر (۳ نفر زن و ۱۴ نفر مرد) ورنامخواست ،۱۴ نفر (۲ نفر زن و ۱۲ نفر مرد) چرمهین و ۱۹ نفر مرد از زاینده رود داوطلب شرکت در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر شده‌اند.

وی با اشاره به استقبال جوانان در شرکت در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر شهرستان لنجان اضافه کرد: از گرایش‌های مختلف و همچنین تعدادی از افراد شاخص از اعضا شوراهای اسلامی دوره قبل برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان ثبت نام کرده‌اند و این مسئله در تمام شهرهای شهرستان قابل مشاهده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در مقایسه با حوزه‌های انتخابیه سایر شهرستان‌های استان مشارکت در ثبت نام این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر خوب بوده است و امیدواریم پس از گذر از فرآیند رسیدگی به صلاحیت‌ها شور انتخاباتی را در فضایی امن شاهد باشیم.

وی یادآور شد: ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها نیز براساس برنامه زمانبندی شده در فروردین ماه انجام خواهد شد و با توجه به استقرار ۳۲ روستا در بخش باغبادران ثبت نام‌ها در بخشداری انجام خواهد شد و ثبت نام داوطلبان شش روستای بخش مرکزی نیز در فرمانداری و بخشداری مرکزی انجام خواهد شد.

کد خبر 482184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.