چین درباره حاکمیت و امنیت با آمریکا سازش نخواهد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین هرگز در موضوعات مربوط به حاکمیت، امنیت و منافع اصلی سازش نخواهد کرد و عزم و اراده اش برای حفاظت از منافع اصلی خود تزلزل ناپذیر است.

به گزارش ایمنا، قبل از گفت و گوی راهبردی مقامات عالی رتبه چین و آمریکا، واشنگتن از سفرهای خود به ژاپن و کره جنوبی برای فشار بر پکن استفاده کرد و از گسترش تحریم‌ها علیه چین در مورد مسائل هنگ کنگ خبر داد.

«جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) خاطرنشان کرد: رفتار و اظهارات منفی آمریکا در آستانه برگزاری قریب الوقوع گفت و گوی راهبردی عالی رتبه بین مقامات دو کشور از حساسیت و معنای ویژه برخوردار است، در حالی که مشارکت پکن در این گفت و گوی راهبردی که از سوی واشنگتن پیشنهاد شده، نشان دهنده صداقت و نگرش سازنده چین نسبت به آغاز دوباره گفت و گو و مبادلات دو طرف و بهبود و توسعه روابط چین و ایالات متحده است.

وی افزود: چین در این گفت و گو مواضع و نگرانی خود را درباره موضوعات مربوط ابراز خواهد کرد، همه موضوعات قابل بحث روی میز است و چین هرگز در موضوعات مربوط به حاکمیت، امنیت و منافع اصلی سازش نخواهد کرد و عزم و اراده اش برای حفاظت از منافع اصلی خود تزلزل ناپذیر است.

جائو لی جیان تاکید کرد، اینکه آیا گفت و گو می‌تواند به نتایج مثبت برسد، به تلاش مشترک هر دو طرف بستگی دارد؛ آمریکا باید با همراهی با چین، صداقت و برخورد سازنده از خود نشان دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 482155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.