احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری سمنان

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری سمنان گفت: احداث انتقال فاضلاب شهری سمنان، احداث مجتمع تجاری تفریحی در بلوار سعدی و پرورش میش و قوچ در پارک کوهستان به صورت BOT از شاخص ترین اقدامات شهرداری سمنان در سال ۹۹ می باشد.

حسین عرب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد قراردادهای مشارکتی شهرداری سمنان در سال ۹۹ اظهار کرد: از جمله این قراردادها، قرارداد احداث مجتمع تجاری تفریحی واقع در بلوار سعدی شهر سمنان است که به صورت قرار داد مدنی به ارزش کلی ۷۳۹ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال بوده که سهم شهرداری از این قرارداد ۵۱ درصد از کل پروژه مشارکتی و مدت اجرای آن هر سه ماه از زمان صدور پروانه ساختمانی است.

وی با اشاره به احداث انتقال فاضلاب شهری سمنان در سال ۹۹ گفت: این طرح شامل بیش از ۲۷ هزار انشعاب و ۸۰ کیلو لوله گذاری است و پس از تکمیل طرح، هر ثانیه ۳۵۰ لیتر پساب حاصل خواهد شد و نوع قرارداد آن نیز BOT است.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سمنان تصریح کرد: در اختیار قرار دادن مجموعه پرورش میش و قوچ در زمینی به مساحت دو هکتار واقع در پارک کوهستان شهر سمنان به صورت BOT و مدت ۱۰ ساله به سرمایه گذار، از دیگر اقدامات این سازمان در سال ۹۹ است که هدف از اجرای این طرح استفاده شهروندان از گونه حیوانات اهلی است که در حال حاضر به پنج نوع گونه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: جلسه هیئت عالی سرمایه گذاری سمنان متشکل از هفت عنصر است که در سال ۹۹ مجموعاً ۲۱ جلسه برگزار شد و ماحصل آن به ۱۰۲ مصوبه رسید و مصوبات این هیأت عالی برای عملیاتی شدن به سازمان‌ها ارجاع شد.

عرب افزود: اکثر مصوبات هیأت عالی در بعد سرمایه گذاری است که مربوط به احداث مجتمع تجاری تفریحی، شهربازی، بازارچه‌ها، کارگاه فرش و … است و برخی از مصوبات در جهت تعیین و تکلیف پروژه‌ها است که خوشبختانه اکثریت موارد نتیجه بخش بود.

وی با اشاره به اخذ مصوبه هیأت عالی سرمایه گذاری شهرداری سمنان در خصوص پروژه مهم و بزرگ شهری میدان امام علی (ع) شهر سمنان که متشکل از بخش‌های پارکینگ، تجاری و مسکونی که مصوبه آن در هیأت عالی سرمایه گذاری شهرداری است، گفت: مجتمع تجاری مسکونی میدان امام علی (ع) در زمینی به مساحت تقریبی هزار و ۹۰۰ متر مربع با بیش از ۱۸ طبقه و «مجتمع تجاری مسکونی میدان عدالت» در زمینی به مساحت تقریبی پنج هزار متر مربع، دو پروژه مهمی است که در ابتدای سال ۱۴۰۰ فراخوان آن جهت انتخاب سرمایه گذار صورت خواهد گرفت و در حال حاضر مقدمات هر دو پروژه انجام شده است.

عرب افزود: مجتمع فرهنگی در زمینی به مساحت ۳۵۰ متر مربع در پارک کومش سمنان در حال احداث است.

کد خبر 482153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.