سپاهان ۲- تراکتور صفر / امتیازِ هزار برای پایان سال ۹۹ با صدرنشینی

تیم فوتبال سپاهان با کسب هزارمین امتیاز خود در تاریخ لیگ برتر یک عیدی ویژه یعنی صدرنشین را به هواداران این تیم در آستانه نوروز هدیه دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و تراکتور تبریز در ورزشگاه نقش جهان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: سجاد شهباززاده (دقیقه ۱۹)، یاسین سلمانی (دقیقه ۸۱) برای سپاهان

اخطار: محمد محبی (دقیقه ۵۵)، سروش رفیعی (دقیقه ۸۸) از سپاهان- اکبر ایمانی (دقیقه ۵۸)، میلاد فخرالدینی (دقیقه ۸۴) از تراکتور

اخراج: اکبر ایمانی (دقیقه ۶۰، کارت زرد دوم)، رسول خطیبی (سرمربی، دقیقه ۹۴) از تراکتور

سپاهان: پیام نیازمند، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر (۸۸- مرتضی منصوری)، عزت الله پورقاز (۸۸- گئورگی گولسیانی)، محمد نژاد مهدی، محمد کریمی، سروش رفیعی، محمدرضا خلعتبری (۶۶- یاسین سلمانی)، احسان حاج صفی، محمد محبی (۹۱- علیرضا صادقی) و سجاد شهباززاده (۹۱- مهدی ترکمان)

مربی: محرم نویدکیا

تراکتور: محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده، ابوالفضل رزاق‌پور (۷۳- صیاد کوکبی)، میثم تیموری، میلاد فخرالدینی، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان (۴۶- سامان نریمان جهان)، مهدی تیکدری، محمد قادری (۷۳- محمد مسلمی پور)، اشکان دژاگه (۸۱- مسعود شجاعی) و محمد عباس‌زاده (۴۶- پیمان بابایی)

سرمربی: رسول خطیبی

داور: پیام حیدری

شرح بازی:

تیم‌های سپاهان و تراکتور در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که سپاهان با توجه به کورسی که با پرسپولیس برای صدرنشینی راه انداخته است نیاز به هر ۳ امتیاز این دیدار داشت. محرم نویدکیا در این دیدار از حضور احسان حاج صفی، بمب نقل و انتقالاتی این فصل هم بهره می‌برد، بازیکنی که اتفاقاً در دقیقه ۱۹ دیدار با یک ارسال زیبا زمینه ساز گل سجاد شهباززاده شد تا سپاهان مزد بازی برتر خود در ابتدای بازی را بگیرد. سپاهان پس از گل به خوبی بازی را تا انتهای نیمه نخست کنترل کرد و حتی چند موقعیت نصفه و نیمه برای دو برابر کردن برتری خود داشت.

سپاهان که کاملاً شناور و با تاکتیک‌های متنوع برابر تراکتور بازی می‌کرد در نیمه دوم هم کاملاً از حریف خود بهتر بازی را آغاز کرد. در سوی دیگر تراکتور که برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد در دقیقه ۶۰ اکبر ایمانی را به دلیل دریافت اخطار دوم، آن هم دو دقیقه پس از اخطار اول از دست داد تا در ادامه بازی با یک یار کمتر برای زدن گل تساوی تلاش کند.

اما در حالی که بازی کاملاً متعادل و کم خطر دنبال می‌شد یک پنالتی بحث برانگیز به سود تراکتور می‌توانست ورق بازی را به سمت شاگردان خطیبی بچرخاند اما این پیام نیامند بود که ضربه پنالتی بابایی را گرفت تا سپاهان را پیروز نگه دارد. حدود ۱۰ دقیقه پس از مهار پنالتی توسط نیازمند، این یاسین سلمانی بود که با یک شوت زیبا برتری سپاهان را دو برابری کرد تا یک پیروزی مطمئن ۲ بر صفر حاصل کار سپاهان در این دیدار باشد.

سپاهان با پیروزی دو گله در این دیدار با توجه به اینکه پرسپولیس در دیگر دیدار هفته با نتیجه ۲ بر یک برابر نفت مسجد سلیمان به پیروزی رسید توانست به لطف گل زده بیشتر نسبت به پرسپولیس به صدر جدول صعود کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۱۹- سپاهان) - توپ در پشت محوطه جریمه تراکتور به حاج صفی رسید و او بی درنگ با ارسالی با پای چپ زمینه ساز گلزنی شهباززاده با یک ضربه سر محکم شد.

۰-۲ (دقیقه ۸۱- سپاهان) - یاسین سلیمانی پا به توپ تا پشت محوطه جریمه تراکتور پیش آمد و سپس با یک ضربه سنگین پای چپ دروازه اخباری را فرو ریخت.

دقایق حساس:

دقیقه ۷- ارسال تند هافبک سپاهان با برخورد به تیموری با اختلافی کم روی دروازه تراکتور نشست.

دقیقه ۱۳- شوت سنگین امید نورافکن با واکنش خوب اخباری همراه شد تا توپ به کرنر برود.

دقیقه ۴۵- محمد کریمی روی خط محوطه جریمه تراکتور صاحب توپ شد و با یک ضربه محکم دروازه تراکتور را تهدید کرد اما توپ با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴- ارسال خطرناک حاج صفی از سمت راست پس از گذشتن از چند بازیکن در دهانه دروازه از سوی دیگر به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰- برخورد نورافکن با نریمان جهان را داور به طور بحث برانگیزی پنالتی اعلام کرد اما ضربه پنالتی پیمان بابایی را پیام نیازمند مهار کرد.

اتفاق ویژه:

پیروزی در این دیدار و کسب ۳ امتیاز، سپاهان را در ادوار ۲۰ ساله لیگ برتر به امتیاز ۱۰۰۰ رساند. سپاهان پس از استقلال و پرسپولیس سومین تیمی است که در تاریخ لیگ برتر هزار امتیازی می‌شود.

بهترین بازیکن:

سجاد شهباززاده و احسان حاج صفی بهترین بازیکنان این دیدار بودند. دو بازیکنی که روی گل اول هم نقش داشتند.

کد خبر 482142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.