توسعه کمربند سبز سمنان با وجود محدودیت منابع آبی

معاون فنی و اجرایی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از توسعه کمربند سبز در حاشیه شمالی و غربی شهر سمنان با وجود محدودیت منابع آبی در این شهرستان خبر داد.

عباس رستمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۹۹ با توجه به محدودیت منابع آبی توانستیم اقدامات شاخصی از قبیل توسعه کمربند سبز در حاشیه شمالی و غربی شهر سمنان، افزایش و توسعه شبکه آب خام، کیفی سازی فضاهای موجود، توسعه واحد تولیدات، توسعه فضای سبز در پارک کوهستان، زیباسازی و اجرای طرح‌های تلفیقی در رفیوژهای میانی شهر، اِرائه راهکارهایی جهت افزایش مشارکت شهروندی در حوزه احداث و نگهداری از فضای سبز، آموزش و تشویق کودکان در راستای افزایش دانش محیط زیستی، احداث و راه اندازی پارک بزرگ بانوان و استاندارد سازی وسایل بازی کودکان را اجرایی کنیم.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰، طراحی و ساخت المان‌های نوروزی و نمادهایی از رسیدن فصل زیبای بهار نیز توسط این سازمان انجام شد که هدف از نصب آنها در نقاط مختلف شهر، فضا آرایی و ایجاد نشاط در روحیه شهروندان در استقبال از نوروز می‌باشد.

رستمیان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، زیباسازی شهر می‌تواند در التیام بحران‌ها و آرامش بصری شهروندان نقش مؤثری داشته باشد و علاوه بر ایجاد پویایی و سرزندگی، پیامدهای مثبت روحی و فکری را نیز برای آنها به ارمغان آورد.

معاون فنی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: با توجه به فرارسیدن سال نو و به منظور افزایش رضایتمندی شهروندان و استقبال از گردشگران نوروزی و در راستای زیباسازی منظر شهری، پرسنل اجرایی این سازمان بهسازی پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری و گل‌کاری و رنگ آمیزی در سطح شهر را جهت استقبال از نوروز ۱۴۰۰ انجام داده است.


رستمیان از شهروندان درخواست کرد: برای همراهی و مشارکت بیشتر در حفظ و توسعه فضای سبز شهری سمنان و رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فضای سبز و زیباسازی شهر همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 482140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.