آماده باش ۱۵۰۰ امدادگر در ستاد نوروزی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: استارت فعالیت‌های ستاد نوروزی استان اصفهان از ۲۵ اسفندماه ۹۹ آغاز شده و این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، در مجموع یک هزار و ۵۰۰ امدادگر در این طرح در استان فعالیت خواهند داشت.

داریوش کریمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آماده‌باش یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای امدادگر هلال‌احمر استان برای ستاد نوروزی، اظهار کرد: از دو هفته قبل بازآموزی و آماده باش نیروها را برای ستاد نوروزی انجام گرفت و بازآزموزی آموزش‌های برای یک هزار و ۵۰۰ نیروی فعال هلال‌احمر اصفهان صورت گرفت و این بازآموزی درباره اقداماتی است که نیروها موظف هستند در عملیات‌های ستاد نوروزی انجام دهند.

وی افزود: بازآموزی‌ها در زمینه رهاسازی خودرو، کار با سیستم نجات و آمبولانس، تجهیزات امدادی، نحوه مواجه با مصدوم و اقدامات پیش بیمارستانی و ارائه خدمات درمانی است که در هنگام بروز حوادث امدادگران باید به مصدومان داشته باشند.

فعالیت ۴۳ پایگاه امداد زمینی و هوایی در استان اصفهان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات اعتباری تأمین تجهیزات لازم برای رهاسازی خودروها در شرایط اضطراری در پایگاه‌های امداد و نجات انجام شده است، گفت: در حال حاضر ۴۲ پایگاه امداد و نجات زمینی و یک پایگاه امداد هوایی (در مجموع ۴۳ پایگاه) در سطح استان به همراه ۲۶ تیم از ۲۶ شعبه در حال آماده‌باش هستند و به صورت ۲۴ ساعت آمادگی را دارند اگر حادثه‌ای در هر نقطه‌ای از استان و کشور اتفاق افتاد به مصدومان امدادرسانی لازم را داشته باشند.

کریمی خاطرنشان کرد: تعداد نیروهای فعال در ۲۴ ساعت ۳۲۰ نفر است و در مجموع یک هزار و ۵۰۰ نیرو در طرح نوروزی در سطح استان فعالیت خواهند داشت، شروع این فعالیت‌ها از ۲۵ اسفندماه ۹۹ آغاز شده و این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و نیروهای امدادگر در حال آماده باش هستند.

وی درباره انجام غربالگری هموطنان برای کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به نوعی است که شهرهای در حال وضعیت قرمز و نارنجی ابتلاء به کرونا ندارند، تردد هموطنان در این شهرها انجام می‌شود، اما نقاطی که ستاد کرونای استان تشخیص داده طرح کنترل ورود و خروج برای آنها انجام می‌شود، امدادگران هلال احمر نیز در کنار نیروهای انتظامی، راهداری و دستگاه‌های متولی این امر حضور فعال خواهند داشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، گفت: فرودگاه اصفهان در بخش سفرهای خارجی در زمینه همکاری و امدادرسانی جمعیت هلال احمر تاکیدها را داشته است که نیروهای این جمعیت در کنار شبکه بهداشت مستقر باشند و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته و با انجام پروازهای خارجی به داخل استان اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

ممنوعیت تردد خودروهای شخصی به استان در نوروز

کریمی با اشاره به اینکه استان اصفهان محل تردد و عبور و مرور هموطنان برای استان‌های دیگر است، اظهار کرد: تردد با وسایل حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های بیرون شهری صورت می‌گیرد، اما خودروهای شخصی نباید تردد به استان داشته باشند و اعمال جریمه برای قانون شکنان انجام می‌شود، پیش بینی می‌کنیم که امسال با ممنوعیت خودروهای شخصی به استان حجم ترددها کمتر باشد.

وی به هموطنان توصیه کرد: دستگاه‌های متولی این آمادگی را دارند به صور شبانه‌روزی به هموطنان خدمات ارائه کنند، لازم است مردم نوروز امسال هم از سفر کردن اجتناب کنند، شیوع کرونا جدی و شرایط غیر عادی است، اگر هموطنی بنا به ضرورت باید سفر کند، ضروری است با تجهیزات امکانات لازم و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه در جاده‌ها حرکت کند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: هر شهروندی در هر نقطه‌ای احساس خواب آلودگی کرد، باید از استراحت کامل و رفع خستگی در مسیر به رانندگی کردن ادامه دهد تا از بروز حوادث جاده‌ای پیشگیری شود، به طور یقین با یک غفلت و سهل انگاری ممکن است شرایط بدی را برای انسان پیش آورد که دیگر قابل جبران نباشد.

کریمی درباره میانگین حضور نیروهای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به مصدومان حوادث، خاطرنشان کرد: امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر اصفهان به خودروها درگیر حوادث در جاده‌ها در کمتر از فاصله زمانی ۱۰ دقیقه انجام می‌شود، با تماس هر شهروند با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر و ارتباط مردم با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۱۵ و اعلام موقعیت و شناسایی خودروی درگیر حادثه در مرکز کنترل هلال احمر، نیروهای امدادی نزدیک ترین پایگاه برای امداد و نجات به محل حادثه اعزام می‌شوند.
 

کد خبر 482058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.