انواع بورسیه تحصیلی آلمان در مقاطع مختلف

بورسیه، فاند یا Scholarship کمک هزینه‌های تحصیلی است که دانشگاه‌های برخی کشورها برای کمک به تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی به دانشجویان نیازمند اعطا می‌کنند، بورسیه تحصیلی آلمان و شرایط تحصیل کم هزینه و رایگان یکی از مهم‌ترین دلایل تحصیل متقاضیان ایرانی در کشور آلمان است.

بورسیه تحصیلی آلمان و شرایط تحصیل کم هزینه و رایگان یکی از مهم‌ترین دلایل تحصیل متقاضیان ایرانی در کشور آلمان است. بر این اساس مشاوران و متخصصان مؤسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی کوشیده‌اند تا در این مقاله با رویکردی جدید همه اطلاعات لازم و ضروری در مورد بورسیه‌های تحصیلی آلمان و شرایط اخذ این بورسیه‌ها را به شما ارائه دهند. با ما همراه باشید.

بورسیه تحصیلی چیست؟

بورسیه، فاند یا Scholarship کمک هزینه‌های تحصیلی است که دانشگاه‌های برخی کشورها برای کمک به تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی به دانشجویان نیازمند اعطا می‌کنند. دانشگاه‌ها بر اساس بودجه‌های آموزشی و تحقیق و پژوهش‌های علمی این بورسیه‌ها را به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌کنند. در واقع می‌توان گفت اعطای بورسیه‌های تحصیلی به نوعی سرمایه گذاری کشورها برای پیشبرد اهداف تحقیقی و پژوهشی و پیشرفت در همه حوزه‌های علمی می‌باشد.

اهمیت اخذ بورسیه‌های تحصیلی آلمان

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های متقاضیان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان بحث هزینه‌های تحصیل و زندگی می‌باشد. با توجه به شرایط وخیم اقتصادی این روزهای ایران و نوسانات نرخ ارز بیشتر متقاضیان ایرانی ترجیح می‌دهند برای مهاجرت تحصیلی کشوری اقدام کنند که امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی و کمک هزینه‌ها و وام‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آن کشور میسر باشد.

  • کشور آلمان از جمله برترین کشورهای اروپایی در زمینه اعطای بورسیه‌های تحصیلی، کمک هزینه‌های دانشجویی و وام‌های تحصیلی می‌باشد.
  • متقاضیان ایرانی مشغول تحصیل در دانشگاه‌های آلمان می‌توانند از یکی از برترین بورسیه‌های تحصیلی آلمان یا بورسیه DAAD برخوردار شوند.
  • بورسیه‌های تحصیلی آلمان هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های خوابگاه دانشجویی، هزینه‌های خورد و خوراک و بیمه سلامت را پوشش می‌دهند.

انواع بورسیه تحصیلی آلمان در مقاطع مختلف

شرایط اخذ بورسیه‌های تحصیلی آلمان چیست؟

متقاضیان برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی آلمان باید واجد شرایط باشند. بیشتر بورسیه‌های تحصیلی آلمان مختص دانشجویان مقطع دکتری می‌باشد. البته در مقطع کارشناسی ارشد نیز بورسیه‌های زیادی وجود دارد. از جمله شرایط اخذ بورسیه‌های تحصیلی آلمان می‌توان به دارا بودن رزومه علمی تحصیلی قوی، دارا بودن نمره‌های درسی عالی، دارا بودن مدرک زبان با نمره بالا و دارا بودن مقاله‌های علمی تحقیقی منتشر شده در ژورنال‌های علمی جهان اشاره کرد.

چگونه بورسیه‌های تحصیلی آلمان را بگیریم؟

متقاضیان تحصیل در آلمان از روش‌ها و منابع مختلفی می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی را دریافت کنند. موسسه‌ها و نهادهای گوناگونی در کشور آلمان بورسیه‌های تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشجویی را تأمین می‌کنند. بسیاری از دانشگاه‌های آلمان دارای صندوق ضمانت Bildungsberatung Garantiefonds Hochschule می‌باشند که بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی را به متقاضیان بین المللی و مهاجرن و پناهندگان اعطا می‌کنند.

متقاضیان برای اطلاع از چگونگی شرایط اخذ بورسیه‌های تحصیلی آلمان می‌توانند به وب سایت MyStipendium مراجعه کنند.

از چه موسسه‌هایی بورسیه تحصیلی آلمان را دریافت کنیم؟

متقاضیان برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی آلمان می‌توانند از طریق موسسه‌هایی در کشور آلمان و یا برخی نهادها که دارای شعبه در کشور ایران می‌باشند، بورسیه‌ها را دریافت کنند. از جمله مهم‌ترین مؤسسه‌های اعطای بورسیه‌های تحصیلی در آلمان بورسیه تبادلات آکادمیک آلمان DAAD، بورسیه اراسموس ERASMUS، بورسیه بافوگ BAFOG و بورسیه‌های تشویقی و بورسیه‌های دانشجویان ممتاز را می‌توان نام برد.

انواع بورسیه تحصیلی آلمان در مقاطع مختلف

آیا بورسیه ای مختص دانشجویان ایرانی در آلمان وجود دارد؟

مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان DAAD یکی از برترین مؤسسه‌های اعطای بورسیه‌های تحصیلی به متقاضیان ایرانی می‌باشد. این بورسیه به دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه‌های آلمان اعطا می‌باشد. مؤسسه DAAD برای همه ترم‌های تحصیلی مقطع دکترا به دانشجویان ایرانی بورسیه اعطا می‌کند.

  • میزان بورسیه تحصیلی DAAD که به دانشجویان ایرانی مقطع دکترا اعطا می‌شود، ماهانه در حدود ۱۰۰۰ یورو می‌باشد.
  • بورسیه مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان DAAD هزینه‌های کلاس آموزش زبان آلمانی، هزینه خرید کتاب‌های درسی، هزینه سفرهای تحقیقی و پژوهشی و هزینه شرکت در سمینارهای پژوهشی را پوشش می‌دهد.
  • مهم‌ترین نکته در مورد دریافت بورسیه DAAD این است که متقاضیان ایرانی باید از کشور ایران برای اخذ این بورسیه درخواست دهند.
  • اگر متقاضی ایرانی در کشور آلمان مشغول تحصیل است، به هنگام درخواست برای اخذ این بورسیه نباید از مدت اقامت در آلمان وی بیشتر از ۱۵ ماه گذشته باشد.
  • سطح زبان آلمانی لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی DAAD بر اساس رشته تحصیلی مقطع دکترا و نوع دانشگاه می‌باشد.

خدمات مؤسسه اصطهباناتی برای اخذ بورسیه آلمان چیست؟

مشاوران مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی با دارا بودن سوابق درخشان در امر مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان از همه موانع و مشکلات موجود در مسیر اخذ بورسیه‌های تحصیلی آگاهی دارند.

در واقع اگر کارشناسان مجرب این مؤسسه مهاجرتی تشخیص دهند که متقاضی شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آلمان را ندارد، گزینه‌های دیگری را به وی ارائه می‌دهند. مشاوران ارشد این مؤسسه مطرح در سطح کشور با ارسال مدارک لازم متقاضی به سازمان‌های تأمین کننده بورسیه‌های تحصیلی آلمان شرایط لازم را برای اخذ این بورسیه‌ها فراهم می‌کنند. اگر بنا به دلایلی درخواست اخذ بورسیه متقاضی ریجکت شود، کارشناسان شرایط را برای اخذ کمک هزینه‌های دانشجویی و وام‌های تحصیلی آلمان مهیا می‌کنند.

انواع بورسیه تحصیلی آلمان در مقاطع مختلف

بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی آلمان کدامند؟

متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آلمان احتمال کمتری برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی آلمان دارند. متقاضیان می‌توانند برای تحصیل در رشته‌های مهندسی، مدیریت، شیمی، پزشکی، حقوق و کامپیوتر در مقطع کارشناسی در آلمان بورسیه تحصیلی دریافت کنند. از جمله بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی آلمان موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • بورسیه تحصیلی TRENDHIM: این بورسیه مختص متقاضیان مشغول تحصیل در رشته‌های فناوری اطلاعات، بازاریابی و مد می‌باشد. مبلغ این بورسیه در حدود ۲۳۰۰ دلار است.
  • بورسیه تحصیلی HACH&ROSE: مبلغ این بورسیه در حدود ۵۰۰۰ یورو می‌باشد.

بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آلمان کدامند؟

متقاضیان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی عالی برخوردار شوند. این بورسیه‌ها گاهی همه هزینه‌های زندگی متقاضیان را پوشش می‌دهند. از جمله بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آلمان موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • بورسیه تحصیلی DAAD: این بورسیه که از طرف بزرگترین سازمان‌های مالی جهان تأمین اعتبار می‌شود، به متقاضیان ایرانی و بین المللی مشغول تحصیل در آلمان اعطا می‌شود.
  • بورسیه تحصیلی بنیاد فردریش ایبرت: این بورسیه مختص متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با رزومه علمی تحصیلی قوی می‌باشد. میزان هزینه‌های این بورسیه ماهانه در حدود ۱۰۰۰ یورو است.

بورسیه‌های تحصیلی مقطع دکتری آلمان کدامند؟

متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع دکتری آلمان می‌توانند از بورسیه‌های عالی این کشور برخوردار شوند. در واقع بیشترین سهم بورسیه‌های تحصیلی آلمان مختص مقطع دکتری است. از مهم‌ترین بورسیه‌های دکتری آلمان موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • بورسیه تحصیلی بنیاد ملی علم آلمان: میزان این بورسیه ماهانه در حدود ۱۲۵۰ یورو می‌باشد.
  • بورسیه Stipendiumplus: میزان این بورسیه ماهانه در حدود ۱۳۵۰ یورو می‌باشد.

https://www.estahbanaty.org/ویزای-تحصیلی-آلمان -۲/

کد خبر 482037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.