افزایش تقاضای انرژی پایدار در لهستان

شهردار بیاویستوک، کلانشهری در شمال شرقی لهستان، به زودی میلیون‌ها دلار یورو کمک‌هزینه از طرف صندوق اروپایی برای نصب پانل‌های خورشیدی دریافت خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی پرتراکم‌ترین شهر لهستان از نصب پانل‌های خورشیدی برای خدمات شهری خبر داده و اعلام کرده‌اند به زودی استفاده از انرژی پایدار را در سراسر شهر افزایش خواهند داد. البته پیش از این نیز هزاران پنل خورشیدی در سازه‌های مختلف شهر نصب شده و انرژی پاک تولید کرده است. اما به لطف کمک‌های مالی صندوق اروپا، این پانل‌ها در آینده‌ای نزدیک چند برابر خواهد شد و آلودگی هوای سراسر شهر را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

افزایش تقاضای انرژی پایدار در لهستان

رئیس سازمان حمل و نقل بیاویستوک ضمن قدردانی از حمایت‌های صندوق اروپا، اعلام کرد که بخش اعظم کمک‌های مالی دریافت شده برای نصب پانل‌های خورشیدی در این بخش مورد استفاده قرار گرفته شده است. وی ادعا کرد که عملیات نصب هم‌اینک آغاز شده و بدون شک به زودی کاهش هزینه‌های شهری و انتشار گازهای گلخانه‌ای را در بر خواهد داشت.

تا کنون تعداد ۴۹۴ پنل خورشیدی بر بام خانه‌های کمپانی حمل و نقل عمومی و ۱۴۹ پنل نیز بر نماهای بیرونی آن‌ها نصب شده و از قدرت تولید برق ۵. ۲۰۲ کیلووات برخوردار بوده‌اند. این مزرعه خورشیدی یکی از پنج مرکز بزرگ تولید انرژی پاک در شهر به حساب می‌آید که الکتریسیته مورد نیاز ساختمان‌های حمل و نقل را تأمین می‌کند.

افزایش تقاضای انرژی پایدار در لهستان

مقامات شهری بیاویستوک چنین پیش‌بینی کرده‌اند که نصب پانل‌های خورشیدی جدید در کنار پانل‌های قدیمی بین ۵۵ تا ۶۰ درصد از کل انرژی مورد نیاز کمپانی حمل و نقل عمومی شهر را تولید کند.

در حال حاضر، کمپانی حمل و نقل عمومی شهر بیاویستوک در حال نصب پانل‌های خورشیدی در سه ساختمان بزرگ دیگر خود است و در نظر دارد ظرفیت تولید الکتریسیته را تا هزار کیلووات برای یکی از کمپانی‌ها افزایش دهد.

کد خبر 482017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.